Քրիստոս Հաշիւի Եւ Թուականի Աստուած Չէ
Անցնող օրերուն համացանցի մէկէ աւելի օգտատէրեր գրեցին Յիսուս Քրիստոսի Ծննդեան օրուան ճիշդ թուականի նշման մասին: Իւրաքանչիւրը տարբեր մեկնակէտ ունենալով կը փորձէր համոզում ձեւաւորել, որ «իր» համայնքին կողմէ ընդունուած օրն է ճիշդը՝ տօնելու Սուրբ Ծննդեան օրը: Իւրաքանչիւրը կը մեկնէր, թէ ինչո՞ւ Յիսուս Քրիստոսի ծննդեան օրը ճիշդ է տօնել 6 Յունուարին: Կամ ինչո՞ւ Հայաստանեայց Եկեղեցին Յիսուս Քրիստոսի Սուրբ Ծննդեան օրը կը նշէ 6 Յունուարին: Ու այսպէս տարաբնոյթ, տարբեր աղբիւրներու վրայ հիմնուած տեղեկութիւններ լեցուեցան համացանցին վրայ` միշտ մոռնալով կարեւորագոյնը: Մոռնալով, որ Քրիստոս թիւ չէ, թուական չէ, անոր ծննդեան օրը երբ նշել-չնշելը եւս առաջնային խնդիր մը չէ:
Բայց մօտեցումները այդ ալիքին վրայ չեն: Իւրաքանչիւրը «Իր Քրիստոս»ը կը ներկայացնէ, իւրաքանչիւրը «Իր Քրիստոս»ի ճիշդ ըլլալը կը ծանուցէ եւ իւրաքանչիւրը «Իր Քրիստոս»ին անունով կը պատգամէ, հակառակ անոր, որ բոլորը իրենց քարոզներուն եւ պատգամներուն մէջ կը խօսին Քրիստոսի մէկութեան մասին:
Քրիստոս 6 Յունուարին կամ 25 Դեկտեմբերին աշխարհ գալու համար չեղաւ: Ան չեղաւ ոսկեայ խաչերու արքայութեան արարիչը ըլլալու համար: Ան չեղաւ բարձրաշէն եւ հաւատազուրկ տաճարներուն մէջ բնակելու համար: Ան չեղաւ հեթանոսական հոգեհացերու եւ օղիի եւ իւղոտ միսի պատառներուն փրկիչը ըլլալու համար:
Ան չեղաւ մէկ ազգի համար:
Քրիստոս իր էութեան ամենէն աննկատ թելերուն եւ հաւատքի ձայնին մէջ մերժեց արքայական սեղանները եւ գնաց աղքատներուն քով: Ան նուիրեց հաւատքի կաթիլը բոլոր անհաւատներուն եւ խօսքը գործի վերածելով կոյրին աչքը բացաւ, հիւանդը անկեալ վիճակէն հանեց եւ կաղին օգնեց, որպէսզի քալէ:
Անոր արիւնը հեղեցաւ, որպէս սպասուած ուխտի առաջին վկայութիւն: Ու անոր վկայութիւնը սփռուեցաւ աշխարհով մէկ` զանցելով ազգերու նեղ, քարացած, հնամենի, եսակեդրոտ, փքուած եւ կղզիացած բոլոր մօտեցումները:
Քրիստոս ընդունեց միւսը, երկրորդը, մեղաւորը, մեղք գործողը, մեղքի բաժին եղած մարդը:
Ան խօսեցաւ յանուն բանին:
Ան մօտեցաւ մեղքին: Քալեց, կարեկցեցաւ, լսեց, տեսաւ եւ աղօթեց:
Անոր աղօթքին մէջ թատրոն չկար:
Ոսկեայ ադամանդակուռ մատանիներ չդրաւ: Անոր մահուան խորհուրդը ճանապարհն էր իր յարութեան փաստին:
Ու վերջը անոր գերեզմանը չեղաւ մարմարեոնէ պալատ:
Որովհետեւ հոն չէր:
Ան զանցեց մահը եւ ճանապարհ եղաւ անբացատրելի յարութեան իրական խորհուրդին, ուր մարմինը չի պարտուիր եւ ուր կեանքը խոստացուած յաւիտենութիւն է:
Այս բոլորը, որովհետեւ Քրիստոս թիւի ու թուականի Աստուած մը չէր, այլ այդ ըմբռնումներէն շատ աւելի տարբեր Աստուծոյ որդին: