ՄԻԱՅՆ ՀԻՆԳ ԿՈՒՍԱԿՑՈՒԹԻՒՆ
Հարց.- Մեր նման փոքր ազգի մը համար, բաղդատմամբ մեծ տէրութիւններու, հայրենիքին մէջ հինգ կուսակցութիւն, կամ ինչու չէ աւելի նուազ, չե՞ն բաւեր ազգային քաղաքական գործունէութիւններու համար։ Ունինք երկոտասնեակէ աւելի կուսակցութիւններ հայրենիքին մէջ, ունէինք չորս հայկական կուսակցութիւն Սփիւռքի մէջ, որոնցմէ երեքը միայն գործօն են տակաւին մինչեւ այսօր։ Վերջիններուն կեդրոնները կամ շրջանակային ներկայացուցիչներու կեդրոններ գոյութիւն ունին հայրենիքին մէջ արդէն եւ կը գործեն ըստ հայրենի պետութեան օրէնքներու հիման վրայ, մաս կազմելով այնտեղ գոյութիւն ունեցող կուսակցութիւններու շարքին, ունենալով ներկայացուցիչ պատգամաւորներ Հայաստանի Ազգային ժողովին մէջ։
Կուսակցութիւններուն մեծամասնութիւնը անտարակոյս եւ անկասկած կը ձգտի, հայրենիքի ապահովութեան, քաղաքական յարաբերութիւններու եւ տնտեսական բարելաւման եւ երկրի զարգացման նպատակներու յաջողութեան գերնպատակներով։ Երբ համաշխարհային նշանաւոր առածը միակ նպատակ հետապնդելով կ՚ըսէ՝ «Աշխարհի բոլոր ճամբաները Հռոմ կը տանին», բոլոր նպատակասլաց գաղափարները ուրեմն՝ միակ ուղիով ճանապարհելու նպատակին կը ծառայէ այդ ասացուածքը։ Եզրակացնելով առածին միտքի եւ բանաւոր բովանդակութիւնը, ուրեմն՝ ինչո՞ւ չմիաւորուիլ մէկ գաղափարի տակ, երբ՝ նոյնանման կամ համահունչ են կարգ մը կուսակցութիւններու գաղափարախօսութիւններն ու ծրագիրները, եթէ անշուշտ այդ կուսակցութիւններու աթոռակալները բարեհաճին համերաշխօրէն զիջիլ իրենց դիրքերը կամ իրենց երաստաններուն կպչուն աթոռները նորահաս, ժամանակակից եւ կարող անհատներու կամ դիրքերու։ Աշխարհի մեծ տէրութիւնները դարերու ընթացքին, իրենց պետական եւ իշխանութիւններու փորձառականութիւններուն հետեւանքով այն եզրակացութեան յանգած են, ուր անգործնական բազմակարծիքներն ու գաղափարները ամլութեան եւ մոլորման կը տանին առանց որեւէ դրական արդիւնքի հասնելու։
Այսօր յստակ իրողութիւն է բոլոր կազմակերպութիւններու ղեկավարութեանց մօտ, երբ անոնք կը ջանան նպատակ մը ձախողեցնել, յանձնախումբերու կը յանձնեն այդ նպատակին գործունէութիւնը։ Կացութիւնը չի տարբերիր նաեւ մեծ պետութիւններուն մօտ, որոնք ստեղծած են նման կազմակերպութիւններ, ինչպէս կը տեսնենք «Մինսքի խմբակ»ի, «Եւրոմիութեան», «ԵԱՀԿ»ի, եւ զանազան այլ խմբակներ, որոնք արդէն տարիներէ ի վեր կը տնտնան իրենց վրայ վստահուած ծրագիրները գործադրելու, զանազան պատճառներով։ Իսկ անոնց ստեղծումն ու գոյութիւնը ի՞նչ նպատակի կը ծառայէ, եթէ միայն բանիւ պիտի գործեն առանց գործնական արդիւնքի։ Ինչպէս յիշեցինք, մեծ տէրութիւններու կառավարման կառոյցը ընդհանրապէս կեդրոնացած է երկու-երեք գլխաւոր կուսակցութիւններու գործունէութիւններուն վրայ, որոնք կը կազմեն երկրին բնակչութեան մեծամասնութիւնը, հետեւաբար կեդրոնացնելով երկրին հետեւողականութիւնը այդ կուսակցութիւններու անդամակցութեան եւ անոնց աշխատանքային ուղիին վրայ։
Այս կերպով, կիրարկուած դրութիւնը առաւելաբար եւ անուղղակիօրէն կը համախմբէ ժողովուրդը նշեալ կուսակցութիւններու հովանիին ներքեւ, ստեղծելով միասնականութիւն եւ միատեղ գործակցութիւն։ Իսկ առաւել եւս, երբ երկրին նախագահը կ՚ընտրուի սոյն կուսակցութիւններէն որեւէ մէկէն, մնացեալ կուսակցութիւնները իրենց հակադիր կամ համակիր կեցուածքներով երկրին ներքին կամ արտաքին քաղաքական, տնտեսական, ռազմական կամ այլ ռազմավարութիւնները կը կերտեն իրենց երկիրներու խորհրդարաններէն կամ գոնկրէսներէն ներս, առանց արտաքին հակադրութեանց եւ ժողովրդական բողոքներու։ Ի՞նչ նշանակութիւն պիտի ունենայ կուսակցութեան մը ընտրած պետական ներկայացուցիչին դիրքը խորհրդարանի մը մէջ, եթէ ան իր անհատական կարծիքը, գաղափարը կամ ծրագիրը մէկդի ձգելով, պիտի չկարողանայ ընդունիլ, համակերպիլ կամ հաշտուիլ որեւէ համընդհանուր եւ մեծամասնական լուծումի։
Ինչպէ՞ս կրնանք օգտուիլ նախկին կուսակցական սխալներէ եւ նման փորձարկումներէ մեր ժողովուրդին համահայկական համախմբման եւ միատեղման նպատակներով, առանց յոխորտալով ոտնահարելու «միւս» կուսակցութիւնները։
Խմբագրական «Նոր Օր»ի
Լոս Անճելըս