ՊԱՇՏՕՆԱՄՈԼՈՒԹԻՒՆ
Աստուած բոլոր մարդիկը թանկագին շնորհներով օժտած ու զարդարած է։ Շատեր իրենց կեանքի ընթացքին զանազան առիթներէ ու հնարաւորութիւններէ օգտուելով, կարողացած են հասնիլ բարձր դիրքերու եւ կարեւոր պաշտօններու, ինչպէս նաեւ առաւել կամ նուազ չափով տիրանալ նիւթական բարիքներու։ Ոմանք բարձր դիրքի հասնելով, կը կառչին իրենց աթոռին անբաժանելիօրէն՝ առանց մտահոգուելու իրենց նմաններու ճակատագրով ու օգնութեան ձեռք չեն երկարեր անոնց։ Եթէ անհատը ընչաքաղց է ու ագահ, պաշտօնամոլ, մեծամիտ ու անձնասէր, ան ո՛չ մէկ օգուտ կրնայ տալ իր նմաններուն եւ իր շրջապատին։ Եթէ մարդ իր դիրքն ու պաշտօնը միայն իր անձին համար կ՚օգտագործէ, ուրեմն մե՛ղք կը գործէ։
Արդարեւ անհատը պէ՛տք է գիտակցի, որ Աստուած զուր տեղը չէ, որ հնարաւորութիւն տուած է իրեն սովորական մարդոց մակարդակէն վեր բարձրանալ եւ բարձր դիրքի հասնիլ ու կարեւոր պաշտօններ ստանձնել։ Այս իսկ պատճառով, ան բարոյական հարկադրանքի տակ կը գտնուի իր Աստուծոյ եւ իր ժողովուրդին առջեւ՝ իր հնարաւորութեան եւ ընդունակութեան սահմաններուն մէջ՝ կարելի չափով օգնելու անոնց, որոնք կարիքի մէջ են եւ կը կարօտին օգնութեան։
Ուստի ամէն անհատ, ամէն գիտակից մարդ պէտք է գիտակցի իր վրայ դրուած բարոյական պարտականութիւններուն եւ պատասխանատուութիւններուն։
Ան ամէն անգամ ամենափոքր հնարաւորութեան պարագային պարտի օգնել տնանկին ու աղքատին, այցելէ անոք հիւանդներուն, մխիթարէ բանտարկեալները, նիւթապէս ու բարոյապէս օժանդակէ բոլոր կարօտեալներուն։ Պաշտօնամոլութիւնը պէտք է օգտակար վիճակի վերածուի այս իմաստով։ Արդարեւ եթէ պաշտօնամոլութիւնը կը վերածուի նուիրականութեան, զոհողութեան, այդ պարագային մարդասիրական եւ աստուածահաճոյ կ՚ըլլայ։
Անհատին պարզուած եւ օգնութիւն հայցող բոլոր ձեռքերուն, օգնութիւն խնդրող բոլոր աչքերուն, մարդ պարտաւո՛ր է պատասխան տալ։
Եթէ մէկու մը բախտ վիճակուած է ճոխութեան մէջ ապրելու, ուրեմն պիտի չմոռնա՛յ կարօտ, խեղճ ու անօգնական մարդիկը։ Չէ՞ որ աշխարհի վրայ չկա՛յ նիւթական որեւէ բարիք, որ յաւերժօրէն մարդուս սեփականութիւնը մնայ։
Սա իրականութիւն է՝ թէ կեանքի մէջ ամէն ինչ ժամանակաւոր է եւ անցաւո՛ր։
Արդարեւ, մարդ պէտք է խորհի, թէ երբ օր մը արդար Դատաւորին առջեւ կանգնի, ի՞նչ պատասխան պիտի տայ հարցումներուն։ Աւետարանը կ՚ըսէ. «Անիրաւ մամոնայէն, այսինքն՝ դրամի փոխարէն կամ դրամի միջոցով ձեզ համար անկորնչելի բարեկամներ ստեղծեցէք», այսինքն՝ դրամը օգտագործեցէք միա՛յն ու միայն այս աշխարհի մէջ բարիք ստեղծելու համար։ Եւ որքա՜ն ճշմարիտ կը հնչէ Աւետարանի միւս պատգամը դրամի մասին, ուր կ՚ըսէ. «Ձեզ համար գանձ դիզեցէք երկինքի մէջ՝ ուր ո՛չ ցեցը եւ ոչ ալ ուտիճը կրնան ապականել զայն»։ Ուստի, այն գանձը, որ դիզելու է մարդ, երկինքի մէջ, միմիայն զոհողութեան, սիրոյ, ծառայութեան, նուիրումի, մարդասիրութեան եւ այս բոլորը անսակարկ ու անկեղծօրէն կատարելով ձեռք կրնայ բերել։ Անհրաժեշտ է անկեղծութիւնը, քանի որ յետին նպատակով կատար-ւած ո՛չ մէկ բարիք իր իսկական իմաստով «բարիք» է՛։
Ահաւասիկ այդ գանձն է կարեւորը, իսկական արժէք ներկայացնողը, քանի որ ան մնայուն է եւ կայո՛ւն եւ յաւերժական։ Այդ գանձն է, որ մարդս կ՚արժանացնէ վայելելու Աստուծոյ՝ մեր Տիրոջ ու Հօր անանց ներկայութիւնը։
Անմահ են մարդուս բարի բոլոր գործերը՝ որոնք գրաւոր եւ բանաւոր միջոցներով, սերունդէ սերունդ կը փոխանցուին։ Եւ ինչպէս բարի գործը, բարիք գործողն ալ անմա՛հ կը մնայ…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Փետրուար 24, 2015, Իսթանպուլ