ԱՍՏՈՒԾՈՅ ԵՒ ՄԱՐԴՈՒՆ ԿԱՄՔԸ
«Կամք»՝ իր լայն առումով կը նշանակէ կամեցողութիւն, բաղձանք, նաեւ՝ հոգեկան եւ իմացական զօրութիւն՝ որոշ ուղղութեամբ մը գործելու։ Կամքը կ՚ենթադրէ տրամադրութիւն, դիտաւորութիւն եւ մտադրութիւն եւ այս իմաստով «կամք»ը հոգեկան եւ իմացական ո՛ւժ մըն է։
Աստուած ալ, քանի որ հոգի է եւ իմացական «Անձ», ուրեմն Ան ալ կամք ունի եւ իր կամքով կը գործէ։
Արդարեւ, Իր իմաստութեան եւ բարութեան մէջ հաճոյ թուեցաւ Աստուծոյ յայտնել Ինքզինք եւ ճանչցնել իր կամքին խորհուրդը՝ որուն շնորհիւ մարդիկ, Քրիստոսով, այսինքն մարդացեալ Բանով, կը մերձենան Հօր՝ Սուրբ Հոգիի մէջ եւ մասնակից կ՚ըլլան աստուածային բնութեան։ Ուստի, Աստուած կ՚ուզէ Իր իսկ աստուածային կեանքը հաղորդել Իր ամենայն ազատութեամբ ստեղծած մարդոց, որպէսզի Իր Միածին Որդիով զանոնք որդեգիրներ դարձնէ։
Ինքզինք յայտնելով, Աստուած կ՚ուզէ որ մարդիկն ալ ատակ դառնան ընդառաջելու Իրեն, ճանչնալու եւ սիրելու զԻնք, աւելի քան ի՛նչ որ իրենց սեփական միջոցներով պիտի չկարենային։ Յայտնութեան այս աստուածային ծրագիրը կ՚իրագործուի միանգամայն խօսքերով եւ արարքներով՝ որոնք սերտօրէն կապուած են իրարու եւ փոխադարձաբար զիրար կը լուսաբանեն։
Ուստի միակ եւ ճշմարիտ Աստուածը, բոլորովին ազատ ծրագրով, ժամանակներուն սկիզբէն իսկ, Իր բարութեամբ եւ Իր ամենակարողութեամբ, եւ Իր ամենակարողութեան զօրութեամբ, ոչինչէն ստեղծեց թէ՛ հոգեւոր եւ թէ՛ մարմնաւոր արարածը, ո՛չ թէ աճեցնելու համար Իր երանութիւնը, ո՛չ ալ ձեռք ձգելու համար Իր կատարելութիւնը, այլ զայն յայտնելու համար Իր արարածներուն տուած բարիքներով։
Եւ Աստուծոյ կամքը եւ փառքը այն է, որ իրականանան Իր բարութեան յայտնութիւնը եւ հաղորդակցութիւնը, որոնց հեռանկարով ստեղծուեցաւ աշխարհը։ Իր կամքին բարեհաճ ծրագիրը այս եղաւ՝ մարդիկը «որդեգիր»ներ ընել Յիսուս Քրիստոսով, քանի որ Աստուծոյ փառքը կենդանի մարդն է, իսկ մարդուն կեանքը Աստուծոյ տեսութիւնն է։ Արդարեւ, Աստուած ըստ Իր իմաստութեան ստեղծեց աշխարհը։ Ան անհրաժեշտութեան մը, «կոյր ճակատագիր»ի մը, կամ դիպուածի մը արտադրութիւնը չէ. ան յառաջ կու գայ Աստուծոյ «ազատ կամք»էն, որ ուզեց մասնակից դարձնել արարածները Իր էութեան, Իր իմաստութեան եւ Իր բարութեան։
«Որովհետեւ դո՛ւն ստեղծեցիր ամէն ինչ. Քու կամքովդ ստեղծուեցան եւ գոյութիւն ունին բոլորը» (ՅԱՅՏ. Դ 11)։
«Ո՛րքան բազմաթիւ են, Տէր, Քու գործերդ։ Քու իմաստութեամբդ ստեղծեցիր զանոնք» (ՍԱՂՄ. ՃԳ 24)։
Աստուած ստեղծելու համար, նախապէս գոյութիւն ունեցող ո՛չ մէկ բանի եւ ո՛չ մէկ օգնութեան կարիքը ունի։
Արարչագործութիւնը անհրաժեշտ բխում մըն է աստուածային գոյացութենէն՝ աստուածային կամքէն։ Աստուած Իր կամքո՛վ, ազատօրէն կը ստեղծէ «ոչինչ»էն։
Ուստի Հօր կամքն է բարձրացնել մարդիկը աստուածային կեանքին հաղորդութեան։ «Հօր կամքը կատարելու համար, Քրիստոս երկինքի Արքայութեան բացումը կատարեց երկրի վրայ» (Համեմատաբար՝ ՄԱՐԿ. Ա 14-15)։ Արդարեւ աւետարանական պատուիրաններուն պարգեւը նոյն Ինքն Աստուծոյ եւ Իր սուրբ կամքին պարգե՛ւն է։ Իր կամքը ճանչցնելով, Աստուած կը յայտնէ Ինքզինք Իր ժողովուրդին։
Տէրունական աղօթքով՝ «Հայր մեր»ով ամէն օր կը կրկնենք. «Թո՛ղ կամքդ կատարուի երկրի վրայ ի՛նչպէս երկինքի մէջ»։ Մեր Հօր կա՛մքն է. «որ բոլոր մարդիկը փրկուին եւ հասնին ճշմարտութեան գիտութեան» (Ա ՏԻՄ. Բ 4), ինչպէս կ՚ըսէ Առաքեալը։
Հայրը համբերատար է, քանի որ չ՚ուզեր որ մէկը կորսուի (Բ ՊԵՏՐ. Գ 9)։ Միւս բոլոր պատուիրանները համառօտող եւ Հօր «ամբողջական կամք»ը յայտնող պատուիրանը ա՛յն է, որ «մենք սիրենք զիրար, ինչպէս որ Ինք սիրեց մեզ» (ՅՈՎՀ. ԺԳ 34), (Ա ՅՈՎՀ. Գ-Դ), (ՂՈՒԿ. Ժ 25-37)։ Ան յայտնեց մեզի Իր կամքը՝ կամքին խորհուրդը, զոր ըստ Իր հաճութեան կազմած էր կանխաւ։ Անով է որ մենք ընտրուեցանք եւ կանխաւ սահմանուեցանք ըստ Անոր «ծրագրին», որ ամէն ինչ կը տնտեսէ եւ կը հովուէ ըստ Իր Կամքին. (ԵՓՍ. Ա 9-11)։ Ուստի մարդիկ թախանձագին կը խնդրեն, որ բարեհաճութեան այս «ծրագիր»ը երկրի վրայ ալ լրիւ իրականանայ, ինչպէս իրականացած է երկինքի մէջ։
Քրիսոտսի եւ Անոր մարդկային կամքին մէջէն, Հօր Կամքը մի անգամ ընդ միշտ կատարելապէս կատարուեցաւ։ Այս ուղղութեամբ Յիսուս ըսաւ. «Ահաւասիկ եմ, ո՛վ Աստուած, կատարելու Քու կամքդ» (ԵԲՐ. Ժ 7)։ Ուստի միա՛յն Յիսուս կրնայ ըսել. «Ես միշտ Անոր հաճոյքը կը կատարեմ» (ՅՈՎՀ. Ը 29)։ Հոգեվարքի Իր Աղօթքին մէջ, Ան ամբողջովին կը համակերպի այս Կամքին. «Ո՛չ իմ կամքս՝ այլ Քո՛ւ կամքդ թող ըլլայ» (ՂՈՒԿ. ԻԲ 42)։
Ահաւասիկ, թէ ինչո՛ւ Յիսուս «Ինքզինք զոհեց մեր մեղքերուն համար ըստ Աստուծոյ կամքին» (ԳԱՂ. Ա 4)։ Այս կամքին զօրութեամբ, մենք սրբացած ենք Յիսուս Քրիստոսի մարմինին պատարագով. (ԵԲՐ. Ժ 10)։
Մեր պարտականութիւնն է, որպէս «որդի»ներ, Հօրմէն խնդրել, որ մեր կամքը միացնէ Իր Որդիին Կամքին, որպէսզի կատարենք Անոր Կամքը՝ որ Իր փրկութեան ծրագիրն է աշխարհի կեանքին համար։
Մարդ, ասիկա ընելու արմատապէս անկարող է, բայց միա՛յն միացած Յիսուսի եւ Իր Սուրբ Հոգիին զօրութեամբ, կրնայ Իրեն յանձնել իր կամքը եւ վճռել, թէ պիտի ընտրէ ի՛նչ որ Իր Որդին միշտ ընտրած է, այսինքն՝ ընել ի՛նչ որ կամքն է Հօր, եւ ի՛նչ որ հաճելի է Անոր։ Ուստի յարգելով Քրիստոսի պատուէրները, յարելով Անոր, մարդիկ կրնան կազմել «մէկ շունչ» Անոր հետ, եւ այսպէս՝ կատարել Անոր կամքը. այսպէսով՝ այս կամքը պիտի ըլլայ կատարեա՛լ՝ երկրի վրայ, ինչպէս երկինքի մէջ. (Որոգինէս)։
Մարդ, աղօթքով կրնայ յստակ տեսնել եւ հասկնալ, թէ ի՛նչ է Աստուծոյ կամքը եւ ընդունիլ զայն կատարելու յարատեւութիւնը։ Ուստի Յիսուս կ՚ուսուցանէ, թէ՝ երկինքի Արքայութիւնը ո՛չ ոք խօսքով կը մտնէ, այլ «կատարելով Իր Հօրը կամքը, որ երկինքն է» (ՄԱՏԹ. Է 21)։
Մարդկային կիրքերը, որոնցմէ կը տարուին մարդիկ, կոչուած են կամաւոր. «ըլլա՛յ որովհետեւ հրամայուած են կամքէն, ըլլա՛յ որովհետեւ կամքը արգելք չի դներ անոնց», ինչպէս կ՚ըսէ Սուրբ Թովմաս Աքուինացի։
Մարդուս կեանքին մէջ մեծ զգացումները չե՛ն որ կ՚որոշեն անձին բարոյականութիւնը եւ սրբութիւնը. անոնք անսպառ պահեստն են պատկերներու եւ զգայնութիւններու, որոնց մէջէն կ՚արտայայտուի «բարոյական կեանք»ը։ Բարոյական կատարելութիւն կա՛յ երբ մարդը կը մղուի դէպի բարին ո՛չ միայն իմ կամքով, հապա նաեւ իր զգացական ախորժակով, ըստ Սաղմոսերգուին. «Սիրտս եւ մարմինս կը ցնծան դէպի Աստուած կենդանի» (ՍԱՂՄ. ՁԳ 3)։
Մեր կամքը մի՜շտ համեմատի Անո՛ր կամքին…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Մարտ 17, 2017, Իսթանպուլ