ՔՐԻՍՏՈՍԻ ԿԵԱՆՔԸ՝ ՊԱՅՔԱ՛Ր ՄԸ
Պայքա՛ր մըն է Քրիստոսի կեանքը եւ քրիստոնեային կեանքը՝ մարդկային անասնական եւ ստորին հակումներուն դէմ։ Անիկա պայքա՛ր մըն է այն ամէն չարիքներուն դէմ՝ որոնք կը նուաստացնեն մարդը եւ վա՛ր կ՚իջեցնեն իր արժանապատուութեան պատուանդանէն։ Պայքա՛ր մըն է քրիստոնէական կեանքը, ընկերային քանդիչ եւ կործանարար ուժերուն դէմ՝ անարդարութեան, անիրաւութեան, չարաշահութեան, եւ ասոնց նման այն բոլոր բացասական արարքներու՝ որոնք կ՚այլասերեն մարդկային ընկերութիւնը։ Պատերա՛զմ մըն է ան՝ ամէն չարութիւններու, մոլութիւններու, գայթակղութիւններու եւ փորձութիւն ներշնչող ստորին հրապոյրներու դէմ։ Եւ այս պայքարը կը նմանի հազիւ վերակենդանացած բնութեան, որ պայքարի կը սկսի դարձեալ ձմրան թմբիրէն թօթափուած։
Եւ ինչպէս բնութիւնը տեւական պայքարի մը մէջ է ամէն տեսակ աննպաստ երեւոյթներու դէմ, հովին, ցուրտին, վնասակար միջատներու դէմ, քրիստոնէութիւնն ալ, նո՛յնպէս, տեւապէս պայքարի մէջ է ամէն չարութեան, վատութեան դէմ՝ որոնք կը սպառնան մարդկային հոգեւոր կեանքին։
Բնութեան մէջ բոյսին եւ տունկին կեանքը կը գոյատեւէ՝ յառաջիկային պտղաբերելու յոյսով, եւ քրիստոնէական կեանքն ալ իր ընթացքը կը շարունակէ հոգեւոր պայքարի մը մէջ՝ յոյսով եւ հաւատքով, որոնք կ՚ամբողջացնեն սէ՛րը…։
Սուրբ Գիրքի մեկնաբանութեան մէջ իւրաքանչիւր գոյն ցոյց կու տայ, կը խորհրդանշէ բնութիւն մը, զոր օրինակ, իր զանազան տեսակներով, ընդհանրապէս «կարմիր» գոյնը կը խորհրդանշէ արիւնահեղութիւն եւ յաղթութիւն եւ նաեւ՝ անջնջելի գոյութիւն։ Եւ բնութեան մէջ ալ՝ կարմիրը խորհրդանիշն է կենդանութեան, կենսուրախութեան, առուգութեան եւ արթնութեան, ինչպէս դաշտի ծաղիկները՝ որոնք ցոյց կու տան բնութեան վերակենդանութիւնը՝ ձմրան ընդարմացումէն ետք։
Հոգեւոր կեանքն ալ կը նմանի բնութեան՝ տրտմութիւններէ, տառապանքներէ, չարչարանքներէ յետոյ կու գայ յաղթանակը, վերակենդանութիւնը, երկնային կեանքը՝ յաւիտենական երանութի՛ւնը։
Ուստի, քրիստոնէական կեանքի պայքարը կը պսակուի յաղթութեամբ, որ հետեւանքն է քրիստոնէական հաստատակամութեան եւ քաջութեան։ Արդարեւ «քաջութիւն»ը՝ անվախութիւնը հիմնակա՛նն է քրիստոնէական առաքինութիւններուն. քաջ ըլլալու է, որ յաղթութեամբ պսակուի պայքարը, հոգեւոր պայքարի համար անհրաժե՛շտ է հաւատքը եւ յոյսը, որոնց մղիչ ուժն է՝ սէրը։
Հոգեւոր պայքարի մէջ սէրը անհրաժեշտ է՝ պայքարի նպատակին, եւ հաւատք՝ իմաստին, վերջապէս յոյս՝ յաղթութեա՛ն։ Մարդ եթէ չսիրէ որեւէ բան, անոր համար չի պայքարիր, չի զոհուիր եւ կեանքին գինով չի պաշտպաներ զայն։ Մարդ եթէ հաւատք չունենայ, չվստահի որեւէ բանի մը, գաղափար, սկզբունք կամ հաւատալիք, անոր համար չի պայքարիր, արժէք չ՚ընծայեր անոր։ Եւ վերջապէս, մարդ երբ յոյս չունի յաղթանակի մը՝ երջանկաբեր վախճանի մը, այլապէս չի զոհեր եւ չի զոհուիր, չի պայքարիր, քանի որ մարդ ակնկալուած եւ նախատեսուած բանաւոր նպատակի մը հասնելու համար կը զոհէ հանգիստը, խաղաղութիւնը, եւ կը ձգտի աւելի լաւին, բարիին եւ օգտակարին։
Մարդս կենսունակ վիճակի մէջ մնալու համար պէտք ունի նպատակի մը՝ արդիւնաբեր վերջաւորութեան մը։ Ուրեմն եթէ նպատակ չկայ, չկա՛յ նաեւ աշխատանք, չկա՛յ նաեւ պայքար։
Քրիստոնեային նպատակն է յաւիտենական կեանքը, բայց այդ կեանքին արժանանալու համար պէտք է կարեւոր արգելք մը յաղթահարուի, ոչնչացուի, եւ այդ արգելքը՝ «չար»ն է, այն ամէն ինչ որ ներհակ է բարիին, ճշմարտութեան, քանի որ յաւիտենական կեանքը, երանութիւնը բարութիւն է եւ ճշմարտութի՛ւն։
Ծանօթ եւ սովորական ասոյթ մըն է «կեանքը պայքա՛ր մըն է» խօսքը. պայքար՝ ո՛չ միայն հացի, այլ նաեւ պայքար՝ անգութ ընկերային մրցակցութիւններու, խաբէութիւններու, զրպարտութիւններու, բամբասանքներու մէջ իր տեղը, դիրքը եւ հաւասարակշռութիւնը պահելու՝ արժանապատուութիւնը պաշտպանելու համար ամէն վտանգներու եւ չարութիւններու դէմ։
Մարդուս ապրած աշխարհային-ֆիզիքական կեանքը, ամէնօրեայ ապրումները մշտական պայքա՛ր մըն է՝ քանդիչ ամէն տեսակ ուժի դէմ։
Եւ ահաւասիկ այս ընդհանուր մարդկային կեանքի պայքարը, աւելի եւս զգալի է քրիստոնեային կեանքին մէջ, ամէն պահ, ամէն վայրկեան պայքա՛ր մըն է անոր համար չարին եւ մոլորեցուցիչ ամէն հակառակութեան դէմ։
Քրիստոսի օրինակով՝ չարչարանքի, տառապանքի ընթացք մըն է կեանքը՝ հասնելու համար խոստացուած երանելի՜ յաւիտենական կեանքին։ Ուստի, ինչպէս ըսինք, նպատակի մը հասնելու համար աշխատանք պէտք է, մինչեւ իսկ չարչարանք, բայց նախ մարդ պէտք է ունենայ նուիրական նպատակ մը՝ որուն համար կ՚արժէ չարչարուիլ, զոհուի՛լ։
Յաճախ կը յիշենք Քրիստոսի խօսքը, ամէն անգամ որ խօսքը նեղութիւններու, տառապանքներու եւ կեանքի դժուարութիւններու դիմադրելու մասին է. «Աշխարհի վրայ նեղութիւն պիտի ունենաք, բայց քաջալերուեցէ՛ք, քանի որ ես յաղթեցի աշխարհին» (ՅՈՎՀ. ԺԶ 33)։
Ուրեմն քրիստոնեային կեանքը հանգիստ, հանդարտ եւ խաղաղ կեանք մը չէ, այլ նեղութիւններով, դժուարութիւններով լեցուն ընթացք մը՝ որուն տոկալու համար պայմա՛ն է քաջ ըլլալ, չյուսալքուիլ, պայքարիլ եւ ի վերջոյ յաղթական հանդիսանալ՝ ինչպէս Քրիստոս յաղթական ելաւ այդ պայքարէն։
Քրիստոնեան խաղաղութեան կը ձգտի, քանի որ իր նպատակը խաղաղութիւն է, բայց խաղաղութեան հասնելու համար պէտք է պայքար մղէ, քաջաբար կռուի՛ խաղաղութիւնը կասեցնող խռովասէր ուժերու դէմ։ Ուստի առանց աշխատանքի վարձատրութիւն չկա՛յ, ամէն ինչ փոխադարձ հատուցում մը ունի՝ արդար պայքարները կը վարձատրուին խաղաղութեամբ, իսկ պայքարէն խուսափող անտարբեր եւ վախկոտ հոգիներ կը դատապարտուին միշտ դժբախտ ու թշուառ մնալու…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Մայիս 18, 2017, Իսթանպուլ