ՍՈՒՐԲ ԾՆՆԴԵԱՆ ԽՈՐՀՈՒՐԴԸ
Ամէն ծնունդ հրա՜շք մըն է՝ ընդհանուր ստեղծագործութեան մանրատիպարը կամ մանրանկարը կարծես…։
Բայց Յիսուսի ծնունդը հրաշքէ մը աւելին է՝ աննման, աննախընթաց եւ եզակի դէպք մը՝ աշխարհի պատմութեան մէջ միա՛կն է իր ամբողջ էութեամբ, քանի որ Կոյսը կը ծնի եւ Աստուած Ի՛նք մարմին կ՚առնէ՝ կը մարդանա՛յ։
Մարդ, կեանքի ընթացքին պէտքը կը զգայ ապրելու այս հրաշալի՜ Խորհուրդը՝ անով ոգեշնչուելու եւ բաժին մը հանելու անկէ իրեն համար, իր կեանքին համար եւ համայն մարդկութեան համար։ Մարդ պահանջքը ունի նաեւ հաղորդուելու այս Խորհուրդին հետ։
Արդարեւ, Ս. Ծննդեան Խորհուրդին ամենակարեւոր եւ յատկանշական ճշմարտութիւնն է՝ «Աստուած մարդացաւ, որպէսզի մարդը աստուածանմա՛ն ըլլայ», ինչպէս էր իր ստեղծագործութեան ժամանակ։ Ուրիշ խօսքով՝ Աստուած երկիր իջաւ, որպէսզի մարդը երկինք բարձրանա՜յ…։
Յիսուսի ծնունդը համեստութեան եւ խոնարհութեան տիպար մըն է։ Իսկ հոն՝ ուր խոնարհութիւն եւ համեստութիւն կայ, հոն կայ նաեւ խաղաղութի՛ւն։ Արդարեւ, Սուրբ Ծննդեան պատգամն է երկրի մէջ խաղաղութեան հաստատումը եւ տարածումը։ Ուստի, Յիսուսի ծնունդը տեղի ունեցաւ խոնարհ պայմաններու մէջ եւ անոր առաջին վկաները եղան պարզ, համեստ հովիւները՝ որոնք լեռներու, դաշտերու՝ բնութեան խաղաղութիւնը կը բերէին խոնարհ եւ համեստ մսուրին։ Եւ խաղաղութիւնը կը տիրէր, պէտք էր որ հաստատուէր եւ տարածուէր ամէնուրեք, եւ ահա՛ այս էր Խորհուրդը, իմաստը եւ նպատակը այս հրաշալի՜ եւ աննման ծնունդին։
Ծննդեան վայրը համեստ տեղ մըն էր, քանի որ հոն խաղաղութիւն կը տիրէր, եւ փոխադարձաբար՝ այն վայրը տիրող խաղաղութեան պատճառով պարզ էր եւ համեստ։ Արդարեւ, խաղաղութիւնը պարզ ու համեստ միջավայրերու մէջ կ՚աճի եւ կը զարգանայ, ինչպէս խոնարհ բնաւորութեան տէր, համեստ մարդիկ ունին ներքին խաղաղութիւն եւ հանգստութիւն։
Երբ խօսքը Ս. Ծննդեան Խորհուրդին մասին է, կ՚ուզենք վերյիշել Տքթ. Վարդ Շիկահերի «Իմացումներ եւ ապրումներ» գիրքէն հատուած մը՝ ուր ո՜րքան գեղեցիկ կերպով կը նկարագրուի Ս. Ծնունդը։
ՄԵՂՔ Է ՄԱՐԴ-ԱՇԽԱՐՀԻՆ
«Կրկին կը պարզուի Ս. Ծննդեան Խորհուրդը։ Աստուած կ՚իջնէ մանկացած, գոմի մը անշուք մսուրին մէջ, կ՚իջնէ խոնարհներու մօտիկ, անո՛նց կը յայտնուի առաջին անգամ։ Ի՞նչ է նպատակն այս ընտրողութեան։ Պատասխանը կու գայ մեզի քսան դարերու ցոլարանէն, բիւրեղացած յստակութեամբ.- Աշխարհի Փրկիչը կը յայտնուի խոնարհներու մէջ, նախ ցոյց տալու համար հեզութեան գերագոյն օրինակը, նոյնհետայն պատմելու նաեւ, թէ մարդիկ՝ որ կ՚ապրին այս մոլորակին վրայ, իրարու եղբայր են եւ հաւասար՝ բացարձակօրէ՛ն։
«Այս հզօր ճշմարտութիւնը սակայն, շուրջ երկու հազար տարիներէ ի վեր չխորացաւ դժբախտաբար մարդոց մտքերուն եւ սրտերուն մէջ, իբրեւ արդարութեան վսեմ գաղափար եւ իմացում։
«Ո՞ւր է եղբայրութիւնը, ո՞ւր է իշխողութիւնը հաւասարութեան սկզբունքին։
«Ի մարդիկ հաճութիւն եւ յերկիր խաղաղութիւն…։
«Ո՞ւր է հաճութիւնը մարդոց մէջ եւ խաղաղութիւնը՝ երկրի վրայ, ահա՛ վշտառիթ հարցում մըն ալ։
«Աշխարհի մէկէ աւելի ցամաքամասերուն մէջ կ՚իշխէ պատերազմի չաստուածը իր չարաշուք ժպիտով։ Կը հնչեն փողերը, իբրեւ հրաւէր ու արձագանգ՝ վայրագ գուպարներու։ Կ՚երկփեղկուին ինքնիշխան տէրութիւններ, աշխարհագրական արուեստակեալ հերձատումներով, հիւսիսային կամ հարաւային, արեւելեան կամ արեւմտեան։ Կը շղթայազերծուին ու կը տեւեն եղբայրասպան պատերազմները։
«Ռազմական ճարտարարուեստի վիշապ անիւը կը դառնայ արագօրէն եւ առանց դադարի։ Կը խլէ ու կը բզկտէ անխնայ ժողովուրդի զանգուածները իր ակռաներուն մէջ։ Իր գոյատեւման համար, այդ ճարտարարուստը՝ վաճառումի լա՜յն շուկաներ կը բանայ, արիւնաներկ ռազմաճակատներու տարածքով։ Կը դարբնուին անվերջ, դասական եւ նոր մահասփիւռ զէնքեր, կործանարար միջոցներ։ Սպառնալիքներ կը ճօճին, կը շարժին, կ՚ալեծփեն օդին մէջ, ցամաքի կամ ծովու վրայ։ Սպառնալիքներ կը սաղմնաւորուին ու մարմին կ՚առնեն նաեւ ան-ջըրպետի ալքերուն մէջ։ Կորիզային զէքներու արշաւը կը պահէ իր թափը, կ՚ոտնահարուին համաձայնութիւնները՝ անոնց շինութեան յատուկ արգելքին կամ սահմանափակման։ Կը ստորագրուին խաղաղութեան դաշնագրեր, բայց չկա՛ն կանխող կամ յաջորդող զինադադարները։ Կը շաչեն զէնքերը, մարդիկ կը մեռնին նոյնիսկ աւե՛լի մեծ թիւով, քան՝ դաշնագրի ստորագրումէն առաջ։
«Տակաւ կը սաստկանայ ցուրտ պատերազմը, ջիղերու մարտը՝ պահելով մարդիկն հոգեպրկումի սաստագոյն տառապանքին մէջ։
«Ու չկա՛յ խաղաղութիւնը երկրի վրայ։ Չեղա՛ւ ալ արդէն։ Կը հաստատուի մշտապէս, Հեգելի տեսութիւնը.- Մարդիկ կռուելով, կռուի համար աշխարհ կու գան։
«Հակառակ երեւութական մեղմացումներու, կը շարունակուի ցեղապաշտութիւնը։ Սպիտակ ցեղի եւ սեւամորթի խտիրն ու բաժանումը նոյնազգի ժողովուրդներու մէջ, երկրորդի մասամբ իրաւազրկումը՝ հասարակական, կրթական ու այլ մարզերու մէջ, անտեսումը՝ մարդկային իրաւունքներու սկզբունքին, սկզբնապատճառ են ընկերային լուրջ խռովքներու, աշխարհի տարածքին։
«Հա՞պա քաղցահարները, անոնք՝ որ կ՚իյնան օր ցերեկով անսուաղ, իրենց կսկծագին հուսկ նայուածքն ուղղելով անտարբեր մարդկութեան։ Ներկայ դարուն մեծագոյն տրամն է այս։ Միլիոնաւոր մարդիկ կ՚իյնան ուժաքամ, հալումաշ… ու կմախացած՝ դեռ հողը չմտած, կարօտ՝ նոյնիսկ այն փշրանքներուն, որոնք պիտի աւելնային մեծատուներու սեղաններէն։
«Չկան մոգերու կարաւանները, այլ կան թափօրներն հիւծեալներու։ Այլուր, մարդիկ կը մեռնին շատակերութենէ… Իսկ ժողովներ, որոնք կոչումն ունին սովեր բառնալու, հեռո՛ւ են ազդու ձեռնարկներու դիմելէ ու ժողովականներ կը բազմին փարթամ սեղաններու շուրջ։
«Կը տեւեն կրօնական մոլեռանդ կռիւները, կաթոլիկ ու բողոքական հատուածներու միջեւ։
«Անհանդուրժողութիւնը ծայրակէտին է հասեր, մարդիկ զիրար կը կոտորեն յանուն կրօնքի։ Կրօնքն ի զո՜ւր է պատգամեր իրենց.- Մի՛ սպանները։
«Ո՞ւր է հաճութիւնը մարդոց մէջ…։ Մարդոց տագնապանքի ուրիշ ախտավարակ մէկ վիճակն է թմրադեղերու գործածութեան ծաւալումը։ Քառասուն միլիոնէ աւելի հոգիներ կը փնտռեն -խաղաղութիւն-ը, -երանաւէտ անդորրութիւն-ը, կը ճամբորդեն -երազայի՜ն աշխարհներ-։ 18-25 տարու երիտասարդներու հոյլերէն կ՚ընտրուին զոհերը՝ այս -դիւրակեցութեան-։
«Մեղապարտ վաճառականներու հսկայ ցանցի մը ճիրաններուն մէջ կը բանտուին պատրանաթափ երիտասարդները, որոնք յետպատերազմեան խոստացուած երջանիկ աշխարհը չգան մինչեւ հիմա եւ ենթարկուեցան հոգեցնցումներու, ապագայի անստուգութեան առջեւ։ Անոնց ուղեղա-նեարդային համակարգները կը փճանան, կը դիմեն դժբախտները սուր կամ երկարօրեայ ինքնասպանութեան։ Չեղաւ իսկակա՛ն խաղաղութիւնը երկրի վրայ, եկաւ -թմրադեղերու խաղաղութեան վիժանք-ը…։
«Մարդիկ կը տառապին աշխարհի չորս ծագի վրայ տնտեսական անձկութիւններէ, անգործութենէ։ Սակարաններ կը խաղան անվերջ -դրամի խաղեր-ը։
«Մարդիկ նոր աստուածներու -պաշտօնեայ եւ երկրպագու- եղած են։ Ոսկիի եւ քարիւղի աստուածներն են անոնք։ Կը կռուին այդ աստուածներն իրարու հետ, անծայր կռուադաշտեր բանալով իրենց -հաւատաւոր- զանգուածներուն առջեւ։
«Կան տակաւին բնական աղէտները- ժաժերը, հեղեղները, սառն ու սառնամանիքը, բազմադէմ արկածները, անհամար հիւանդութիւնները, որոնք մարդոց անվախճան տագնապանքի տարբեր ցաւերը կը կազմեն։
«Աստղանաւորդներ անջրպետի մէջ կը տեսնեն Արարչին փառքը։ -Փա՜ռք ի բարձունս…-։ Բայց նոյն ատեն ձիթենիի ճիւղեր կը դնեն լուսնի վրայ կամ այլուր։ Որովհետեւ կ՚որոնեն խաղաղութիւնը, որ չ՚իջներ երկնքէն երկիր…։ Չ՚իրագործուիր նաեւ -Խաղաղ համակեցութեան- գեղեցիկ սկզբունքը։
«Ինչո՞ւ ուրեմն, համատարած այս անխաղաղ վիճակն ու խուճապը։ Որովհետեւ մարդկութիւնը չըմբռնեց վսեմ պատգամի իսկական իմաստը.- Փա՜ռք ի բարձունս եւ յերկիր խաղաղութիւն…-։
«Հոգիներու խաղաղութիւնն էր այդ, ներքին աշխարհներու անդորրութիւնը, որ մայրուղին է՝ արտաքին աշխարհներու խաղաղութեան։ Ու մարդիկ գաղափարական կեանքի իմացումներէ հեռո՛ւ, նիւթապաշտ մղումներէ հողմավար, կը թաւալին, մոլորակին հետ, տհաճ ու անխաղաղ»։
«ԺԱՄԱՆԱԿ», 5 Յունուար 1975
Սիրելի՜ բարեկամներ, սիրելի սրտակիցներ, երբ այս աշխարհի վրայ մարդիկ կ՚երգեն սիրոյ երգեր, կ՚երգեն խաղաղութեան երգեր, միշտ կը խօսին երջանկութեան մասին, ապա ուրեմն ինչո՞ւ չեն սիրեր, ինչո՞ւ կը նախընտրեն կռիւը փոխանակ խաղաղութեան, անդորրութեան, եւ քանի որ երջանկութիւն կ՚ուզեն, ինչո՞ւ դժբախտութիւններու առիթ կու տան, լայնախոհութեան բարիքները կը քարոզեն եւ մոլեռանդութեան գերին դարձած՝ զիրար կ՚ատեն, խտրութիւններ կը ստեղծեն, հակառակութիւններով, թշնամութիւններով կը սնանին եւ կը կարծեն թէ՝ կը սիրեն զիրար, կը կարծեն թէ՝ խաղաղութեան մէջ կ՚ապրին եւ հաճոյք կը զգան իր նմանը ատելէ՝ փոխանակ սիրելո՜ւ…։
Շնորհաւոր Ծնունդ…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Դեկտեմբեր 17, 2015, Իսթանպուլ
Հոգեմտաւոր
- 11/28/2024
- 11/28/2024