ԱՒԵՏԱՐԱՆԸ՝ ՀԱ՛Ց Է ՀՈԳԻԻՆ
Գեղեցի՜կ ըլլալ պարզութեամբ, որքան տպաւորիչ է եւ հրապուրիչ՝ պարզ ըլլալ, չափաւոր ըլլալ, բայց վե՛հ երեւիլ։ Շատեր գեղեցկութիւնը կը տեսնեն երեւոյթներու ճոխութեան մէջ՝ գոյներու, տեսարաններու մէջ։ Բայց եթէ գեղեցկութիւնը «զօրութիւն» մըն է՝ արժէ՛ք մը, այլապէս անոր ակերը պէտք է փնտռել՝ հոն գտնելու համար, վե՛րը, ուր կը գտնուի ամենակարողը, ամենազօրաւորը՝ Աստուա՛ծ։
Ահա այս խորհրդածութիւններով այսօր սկսանք մեր ամէնօրեայ Աւետարանի ընթերցումին՝ որ մեր ամէնօրեայ հա՛ցն է՝ հոգիին։ Եւ անգամ մը եւս զգացինք այն ճշմարիտ գեղեցկութիւնը՝ որ կու գար պարզութենէ, չափաւորութենէ, բառերու հրաշալի՜ ներդաշնակութենէն։ Ամէն բառ հացի կտոր մըն էր կարծես՝ կարդալով-ուտելով հետզհետէ կը կշտանայ, կը լիանայ, կը ճոխանայ հոգին։
Մատուցուած աղօթք մը՝ որ սրտաբուխ է, քարոզ մը՝ որ թելադրիչ է եւ ներշնչիչ, գեղեցիկ է, այն ի՛նչ որ կ՚ակնկալէ հաւատացեալը որպէս սնունդ իր հոգիին։ Բայց ի՛նչ որ հոգին կը գրկէ՝ որպէս երկնառաք՝ «վեր»էն տրուած սնունդ՝ Աւետարանի այն պարզ բայց իմաստալից խօսքե՛րն է։
Մարդ երբ ուշադրութեամբ եւ կատարեալ մտադրութեամբ լսէ կամ կարդայ Աւետարանի խօսքերը, ամէն մէկ բառով՝ կը վերանայ եւ կը յափշտակուի ճիշդ այնպէս, ինչպէս վերացան եւ յափշտակուեցան այն պարզ հովիւները՝ որոնք Բեթլեհէմի մօտակայ դաշտերուն վրայ կը հսկէին իրենց հօտերը երբ գիշերուան լռութեան մէջ, յանկարծ լսեցին երկնային համերգը հրեշտակներուն՝ որ կ՚երգէին ու կ՚աւետէին Փրկչին՝ Յիսուսի Քրիստոսի ծնունդը, մեծ աւետիսը։
Ահաւասիկ, Աւետարան կարդալ եւ կամ Աւետարանի ընթերցումը լսել նոյն զգացումներով կը լեցնէ մարդս. ճիշդ այդպէս, ո՛չ աւելի, ո՛չ պակաս։ Եւ ի՜նչ երանելի պահ մը այդ պահը։
Ինչո՞ւ այդպէս ազդուիլ եւ տպաւորուիլ, ինչպէ՞ս վերանալ Աւետարանի պարզ խօսքերով։
Որովհետեւ Աւետարանի խօսքը՝ Աստուծոյ խօ՛սքն է, Աստուած Ի՛նքն է որ կը խօսի այդ պահուն։ Եւ քանի որ ո՛չ միայն եկեղեցիի մը մէջ՝ այդ սրբազան եւ խորհրդաւոր մթնոլորտին մէջ Աւետարանի ընթերցումը մեծապէս կը տպաւորէ իր քաղցրութեամբ ու պարզութեամբ, այլ՝ որովհետեւ այդ պարզութեան մէջ, մարդ կը զգայ սրբազան գեղեցկութիւն մը, որ կը վերարծարծէ հոգիներու մէջ հի՜ն յիշատակներ, տպաւորութիւններ՝ որոնց կը միանան ուրախ եւ տխուր ապրումներ, մտածումներ եւ զգացումներ։
Աւետարանի ընթերցման միջոցին մարդս, խորհելով եւ յիշելով իր անցեալ ապրումները՝ եթէ կը գտնուին Աւետարանի ճշմարտութեան հակառակ երեւոյթներ, ապրումներ անոնց մէջ, կը զգայ եւ կ՚ըսէ.- Երանի՜ թէ չապրուէին այդ պահերը։ Իսկ ապագայի կեանքին համար աւելի զգուշաւոր կ՚ըլլայ՝ թէ նոյն սխալներուն մէջ չիյնայ, կեանքի տգեղութիւններէն չտարուի, երբ կա՛յ ճշմարիտ գեղեցիկը։ Ուստի Աւետարանի խօսքը թէեւ պարզ, բայց գեղեցիկ է եւ տպաւորի՛չ։
Ամէն օր երբ մարդ կը կարդայ կամ կը լսէ Աւետարանի խօսքը, անկէ ասդին աշխարհը իր հոգիով ե՛ւ դիմագծութեամբ կը փոխուի եւ կը սկսի գեղեցիկ նոր օր մը՝ թէեւ նոր նեղութիւններով, նոր դժուարութիւններով, նոր ցաւերով եւ վիշտերով լեցուն, բայց զանոնք քաջութեամբ ընդունելու սրբազան զօրութեա՛մբ։
Եւ փոխուած՝ վերանորոգուած գեղեցիկ աշխարհ մը կը փոխէ նաեւ հոգիները՝ հացով կը սնուցանէ զանոնք եւ կը զօրացնէ՛։
Արդարեւ, մարդ միայն հացով չ՚ապրիր, այլ նաեւ՝ Աստուծոյ խօսքո՛վ։
Մարդ, ամէն օր իր մարմնական ապահովութեան համար պահանջքը կը զգայ նիւթական հացին՝ սնունդին, բայց ինչո՞ւ չ՚անդրադառնար հոգեւոր հացին անհրաժեշտութեան, որ պահանջք մըն է իր հոգիին պահպանութեանը համար։ Յաճախ կը կրկնենք սա ճշմարտութիւնը՝ թէ մարդ էակը ամբողջութիւն մըն է մարմնի, հոգիի եւ մտքի, եւ կ՚ըսենք, թէ անոնք հաւասարապէս պէտք է խնամուին, անոնց առանց խտրութեան պէտք է հոգ տանիլ, որպէսզի ան ըլլայ կատարեալ՝ անթերի եւ զօրաւոր, որքան որ կարելի է։
Եւ մարդ ատեն ատեն մտածելու եւ անդրադառնալու է, ինքն իրեն հարցնելով սա հարցումները, թէ՝ ի՛նչ էր ինք եւ ի՞նչ եղած է ներկայիս, նաեւ՝ ո՛ւր էր նախապէս եւ ո՞ւր է սա պահուս։
Մարդուս համար կարեւոր է պատասխանել այս հարցումներուն։ Աւելի բարեփոխուա՞ծ է եւ նորոգուած անցեալ կեանքին նկատմամբ։ Նաեւ՝ իր գտնուած տեղը, դիրքը աւելի լա՞ւ է, քան անցեալի մէջ գտնուած տեղը եւ գրաւած դիրքը։
Անշուշտ այս փոփոխութիւնները եւ նորոգութիւնները միայն նիւթական-ֆիզիքական իմաստով պէտք չէ առնուի, այլ նաեւ՝ հոգեկան եւ մտային զարգացումներու, աճումներու եւ բարեփոխութիւններու տեսակէտո՛վ։
Առողջ մարմին մը անշո՛ւշտ որ կարեւոր է կեանքին նպաստաւոր ընթացքին համար։ Հապա հոգեկան եւ մտային առողջութի՞ւնը…։ Մարդը պէտք չէ երբեք զրկուի նաեւ հոգեկան եւ մտային լաւութենէ եւ բարիքներէ։ Եւ եթէ «գեղեցկութիւն»ը մարդ փնտռէ միայն ֆիզիքական-մարմնական էութեան մէջ, եւ անտեսէ հոգեկան եւ մտային գեղեցկութիւններու կարեւորութիւնը, կարելի է որ օր մը կորսնցնէ նաեւ իր ժամանակաւոր ֆիզիքական գեղեցկութիւնն ալ։ Խորհեցէ՛ք պահ մը սիրելի՜ ընթերցող բարեկամներ, հոգեկան անկումի մէջ գտնուող բայց մարմնապէս գեղեցիկ մէկը ո՞րքան ժամանակ կրնայ պահպանել իր արտաքին-մարմնական գեղեցկութիւնը, եւ նաեւ մտաւոր գեղեցկութեան պէտք եղած խնամքը եւ հոգածութիւնը ցոյց չտուող ֆիզիքապէս գեղեցիկ մէկը ո՞րքան ժամանակ կրնայ գեղեցիկ մնալ, եթէ անոր միտքը «գեղեցիկ» չէ՛։
Արդարեւ, իրաւ է այն խօսքը, որ կ՚ըսէ, թէ՝ արտաքին գեղեցկութիւնը, ներքին գեղեցկութեան արտացոլացո՛ւմն է։ Ուստի երբ մարդուս սիրտը, այսինքն հոգին եւ միտքը, այսինքն մտածումները գեղեցիկ են, անիկա ֆիզիքապէս ալ գեղեցիկ է եւ հրապուրիչ, համակրելի եւ սիրելի՛։
Երբ մարմնի ապահովութեան համար կարեւոր կը նկատեն հացը՝ իր լայն առումով, ապա ուրեմն պէ՛տք է նոյնքան կարեւորութիւն ընծայենք հոգեկան եւ մտային ապահովութեան եւ նոյնպէս հոգանք ու խնամենք զանոնք։
Բարի զգացումներով լեցուած հոգին եւ լուսաւոր խորհուրդներ արտադրող միտքը, վստահ եղէ՛ք սիրելի՜ներ, կը գեղեցկացնէ, կ՚ազնուացնէ եւ համակրելի եւ սիրուն կ՚ընէ մարդը, եւ բարի ու խելացի մարդը մի՛շտ կը ժպտի աշխարհին…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Դեկտեմբեր 23, 2016, Իսթանպուլ