ԸՍՏ ՀԱՄՈԶՈՒՄԻՆ ԱՊՐԻԼ
Մարդ պէ՛տք է ապրի իր համոզումներուն, հաւատացածներուն համաձայն։ Արդարեւ ամէն անձ ունի իրեն յատուկ տեսակէտ մը՝ համոզում մը եւ սկզբունք մը կեանքի մասին։ Եւ որքան սխալ պիտի ըլլար ապրիլ կեանք մը՝ որ չի համապատասխաներ իր համոզումներուն եւ չի համաձայնիր իր հաւատալիքներուն եւ սկզբունքներուն։ Անշուշտ որ ընկերային կեանքը ունի հասարակական ընդհանուր սկզբունքներ եւ անհատը պէտք է հպատակի անոնց, բայց կան նաեւ անձնական համոզումներ՝ որոնց պէտք է համաձայնի ու գործադրէ անհատը, այնքան ատեն որ անոնք հակառակ չեն ընդհանուր-հասարակական կարգերու եւ կանոներու։
Այս իմաստով «ընկերային կեանք»ը կարգ մը զոհողութիւններ կը պահանջէ անհատական, իւրայատուկ համոզումներէ, տեսակէտներէ, սկզբունքներէ։
Այսուամենայնիւ, մարդ պէտք է տէր կանգնի իր հաւատալիքներուն, քանի որ մէկու մը մտածումը, խօսքը եւ գործը պէ՛տք է համաձայն եւ զուգընթաց ըլլան։ Այլապէս «կեղծաւորութիւն» չէ՞ տարբեր խորհիլ եւ տարբեր խօսիլ, ուրիշ կերպ խօսիլ եւ ուրիշ ձեւով գործել։ Խաբէութի՛ւն է այս, եւ այդպիսի մէկը երբեք վստահութիւն չի ներշնչեր շուրջիններուն։
Ուստի աւելի՛ դիւրին է հաւատալ, սկզբունքի տէր ըլլալ եւ հաստատ համոզում մը ունենալ քան այդ հաւատքին, սկզբունքին կամ համոզումին համաձայն ապրիլը։ Այս իմաստով միայն մտածել չի բաւեր, այլ պէ՛տք է նաեւ այդ մտածումը գործի՝ գործնակա՛նի վերածել։ Ո՞վ է իսկական «բարի» մարդը՝ միայն բարիի մասին խորհո՞ղը, թէ բարի գործ մը կատարողը։ Այն արժէքը որ գործնականի չի վերածուիր, ուրիշներու օգտակարութեան չի տրուիր՝ «արժէք» չի ներկայացներ։ Ամէն գաղափար, ամէն սկզբունք, ուրեմն արժէք կը ստանայ ո՛չ միայն արտայայտուելով, այլ յատկապէ՛ս գործադրուելով։ «Բարի ըլլալ» ինքնին չի բաւեր, այլ պէտք է նաեւ «բարի ապրիլ» եւ բարութիւնը տարածել եւ օգտագործելի ընել բոլորին։
Զոր օրինակ Պետրոս Առաքեալի կեանքը՝ միայն մէկ դասական օրինակ՝ որ սերունդէ՜ սերունդ գրեթէ ամէն քրիստոնեայի կեանքին մէջ կրկնուած է։
«Ո՞վ է Յիսուս Քրիստոս»։ Այս հարցումին Պետրոսի պատասխանը վճռակա՛ն է. «Որդի՛ն՝ կենդանի Աստուծոյ»։ Նոյնը՝ իւրաքանչիւր քրիստոնեայի, ամէն մէկ հաւատացեալի համար։ Ուստի հաւատալիքը «արժէք» կը ստանայ, երբ զայն կ՚օգտագործէ՝ կեանքի կը վերածէ մարդ։ Եւ «Որդի՛ն՝ կենդանի Աստուծոյ» հաստատ համոզումին՝ հաւատքին վրայ կը հիմնուի քրիստոնէական կրօնքին ամբողջ կառուցուածքը։
Արդարեւ Քրիստոս Աստուծոյ «պարգեւ»ն էր մարդկութեան։ Եւ «պարգեւ» մըն էր ան ո՛չ թէ մարդկութեան որեւէ մէկ արժանիքին կամ գործին համար, հապա՝ Աստուծոյ սէրը ապացուցանելո՛ւ համար։ Աստուած սիրեց աշխարհը եւ տուաւ անոր պարգեւը՝ Իր Միածին Որդին։
Աստուած սիրեց «անսիրելի»ն՝ սիրեց մեղաւոր, անհնազանդ մարդկութիւնը։ Ներեց ու սիրեց, եւ կամ սիրեց ու ներեց մեղաւոր մարդկութիւնը։ Ուստի ներելու համար նախ պէտք է սիրել, եթէ չսիրէր, ինչո՞ւ մարդկութիւնը իր մեղքերէն փրկելու փոյթ ունենար, հոգ տանէր, եւ ուստի ինչո՞ւ զոհուելու համար ղրկէր Փրկիչը՝ Որդի՛ն։
Այսքանը բացայայտ է։ Սէրը եթէ գործի, գործնականի վերածուի, ահաւասիկ այն ատեն «սէ՛ր» կ՚ըլլայ։
Ուրեմն, բանական է, ուղիղ մտածողութեամբ պարտաւորիչ է հաւատալիքներու համաձայն ապրիլ, կեանք վարել։ Սակայն հարցը այդ է, մարդիկ կ՚ապրի՞ն իրենց հաւատալիքներուն, համոզումներուն համաձայն։
Այս կէտին՝ ամէն անձ թող ինքն ի՛ր դատաւորը ըլլայ։
Եւ եթէ կը հաւատանք, թէ Յիսուս Քրիստոս Աստուծոյ Որդին է, եւ անկէ առաքեալ Փրկիչը մեղաւորներուս, ապա ուրեմն պարտինք «պաշտե՛լ» զԱյն։
Ունի՞նք պաշտամունք, զոր օրինակ՝ տան մէջ։ Եկեղեցիներ ունինք իբրեւ վայր հաւաքական աղօթքի եւ պաշտամունքի։ Կը մասնակցինք այս հաւաքական պաշտամունքներուն, բնական է այս։ Հապա առանձին աղօթքը, անհատական պաշտամունքը, կը կատարուի՞ն։
Կ՚ըսուի, թէ տունը, ընտանիքը առտնին եկեղեցի մըն է։ Իրապէս, կա՜ր ժամանակ մը, երբ ամէն տուն «ընտանեկան մատուռ» մըն էր, առտնին եկեղեցի մը նոյն ատեն, եւ հայրը կամ մայրը՝ քահանան, որ կ՚աղօթէր իր ընտանիքին բոլոր անդամները իր շուրջը հաւաքած, եւ զանոնք կը հրահանգէր, կը լուսաւորէր Աւետարանի լոյս ճշմարտութիւններովը…։
Բայց… հիմա մեր տուներուն մէջ խորան չունի Աստուծոյ Որդին։ Կը կարծուի, թէ հաւատքը միայն որոշ տեղեր, որոշ պահերու կը գործէ եւ ըստ այնմ կը գործադրուի։ Աստուած միայն իր տունը՝ եկեղեցին չէ՛, այլ ամէնուրեք՝ հոն ուր կեանք կայ, կենդանութիւն կայ։ Այսօր պաշտամունքի մոմ մը իսկ, ճրագ մը, կանթեղ մը իսկ չի պլպլար տուներու մէջ Անոր համար։ Ջահեր կը լուսաւորեն տուները, եւ սակայն մոմ մը իսկ չի լուսաւորեր, լապտեր մը իսկ չի վառիր լուսաւորելու համար սիրտերը։
Տուներու մէջ կ՚ընդունինք բազմաթիւ հիւրեր, որոնց հետ կը բաժնենք մեր սեղանները, կ՚ուտենք, կը խմենք, կը նստինք, կ՚ելլենք, կը խօսինք, կը խնդանք, կ՚ուրախանանք, բայց Աստուծոյ Որդին կը թողունք դռնէն դուրս։ Անոր տեղ չենք տար մեր տուներու մէջ, սեղաններու վրայ։ Ան երբ պատահաբար զարնէ դուռը, չենք բանար, եւ ոգեւորութեամբ չենք դիմաւորեր եւ ներս չենք ընդունիր զԱյն։ Ո՜վ գիտէ, քանի անգամներ Ան զարկած է մեր դուռը եւ անտարբեր գտնուած ենք Անոր նկատմամբ։
Անկեղծօրէն խոստովանինք, թէ մեր դաւանած, պաշտած Փրկիչը մեր դռներուն ետին է կեցած միա՛յն եւ զԱյն անտեսած ենք, ու Ան երբեք չէ եղած ներսը։
Խոստովանինք՝ «Եկեղեցիներ» կը շինենք, կը նորոգենք, «Եկեղեցիներ» ունինք եւ եկեղեցիները պարա՜պ կը թողունք։
Ո՞ւր պաշտենք ուրեմն, եւ ինչպէ՞ս պաշտենք Աստուծոյ պարգեւը՝ Իր Որդին, մեր Փրկիչը։ Կը կարծենք, թէ արդէն փրկուա՞ծ ենք եւ այլեւս պէտք չունի՞նք Անոր։ Անշուշտ այդ չէ՛ որ կը համարձակինք ըսել լեզուով, բայց մեր առօրեայ կեանքը ճի՛շդ այդ կը յայտարարէ, այդ կը խոստովանի լռելեայն։
Ուստի պաշտենք Յիսուս Քրիստոսը նաեւ մեր սենեակին առանձնութեան մէջ, մեր տան մէջ, մեր ընտանիքին մէջ՝ մեր առտնին եկեղեցիին մէջ։
Նաեւ՝ վստահի՛նք Աստուծոյ Որդիին, քանի որ վստահութեան անսասան վէմը Ա՛ն է։
Պետրոս եւ իր աշակերտակիցները տկարացան երբ փորձուեցան եւ իրենց վստահութիւնը պա՛հ մը վերցուցին Քրիստոսի վրայէն։ Ամէն ինչ ունայն է բացի Քրիստոս իր յայտարարութիւնովը՝ Աստուծոյ նկարագրին յաւիտենականութեան։
Այսօրուան մարդկութեան ապերջանկութեան կամ խռովեալ վիճակին հիմնական պատճառն է վստահութեան կորուստը, ո՛չ միայն մարդ մարդու վրայ, հապա՝ Աստուծոյ Որդիին վրայ՝ Փրկչին վրայ։
Եզրակացութի՞ւն։
Մեր հաւատքին համաձայն ապրի՜նք՝ ամէնուրեք եւ ամէն ժամանա՜կ…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Ապրիլ 30, 2016, Իսթանպուլ
Հոգեմտաւոր
- 11/28/2024
- 11/28/2024