ՈՂՋԱԽՈՀՈՒԹԵԱՆ ԿՈՉՈՒՄԸ
«Ողջախոհութիւն» կը նշանակէ սեռականութեան ստեղծած եւ կազմաւորած համարկումը անձին մէջ եւ անոր միջոցով՝ մարդուն «ներքին միութիւն»ը իր մարմնաւոր-ֆիզիքական եւ հոգեւոր-բարոյական էութեան մէջ։ «Սեռականութիւն»ը՝ որուն մէջ կ՚արտայայտուի մարդուն մարմնական եւ կենսաբանական աշխարհին պատկանելիութիւնը, կը դառնայ անձնական եւ իսկապէս մարդկային՝ երբ ան կը համարկուի անձէ անձ կատարուած առընչութեամբ, մարդուն եւ կնոջ ամբողջական եւ ժամանակապէս անվերջ փոխադարձ նուիրումին մէջ։
Ուրեմն, ողջախոհութեան առաքինութիւնը իր մէջ կը բովանդակէ ամբողջականութիւնը անձին եւ ամբողջականութիւնը շնորհքին։
Արդարեւ, «ողջախոհ անձ»ը գիտակցութիւնը ունի իր մէջ պահելու՝ կեանքի եւ սիրոյ ուժերուն ամբողջականութիւնը, գիտէ զանոնք ներդաշնակել, որոնք զետեղուած են իր մէջ։ Կեանքի եւ սիրոյ ուժերը ընդոծին են, եւ ամէն մարդու մէջ կը գտնուին, եւ սակայն, ինչպէս ըսուեցաւ, անոնց անդրադառնալու եւ գիտակցութիւնը ունենալու աստիճանը կը փոխուի։ Ոմանք գիտակից են այս երկու ուժերուն, ոմանք ալ բոլորովին անտարբեր անոնց նկատմամբ։ Եւ ահաւասիկ բնատուր այս ուժերուն միութիւնը, որ կը գտնուի անձին մէջ, կը հակառակի զայն վիրաւորող ամէն վերաբերմունքի։
Ան չ՚արտօներ ո՛չ կրկնակի կեանք, ո՛չ ալ կրկնակի բարբառ։ «Պարզապէս ձեր այոն այո՛ թող ըլլայ եւ ոչը՝ ո՛չ։ Անկէ աւելին չարէն կու գայ» (ՄԱՏԹ. Ե 37)։ Ուրեմն յարափոփոխ միտքը հակառակ է ողջախոհութեան։
Ողջախոհութեան առաքինութիւնը կը համընթանայ «ժուժկալութեան» բարոյական առաքինութեան հետ, որ կը ձգտի մարդկային զգայնականութեան կիրքերը եւ ախորժակները իմացականութեամբ թրծելու։ Սուրբ Օգոստինոս կ՚ըսէ, թէ՝ «ողջախոհութիւնը մեզ կը վերակազմէ. ան կը տանի մեզ այն ներքին միութեան՝ զոր մենք կորսնցուցած էինք տարտղնուելով»։ Արդարեւ ժուժկալութեան առաքինութիւնը կ՚ենթադրէ «ինքնատիրացում»՝ որ երկար յարատեւութեան աշխատանք է։ Մարդ պէտք չէ համարի՝ թէ զայն ձեռք կրնայ ձգել մի անգամ ընդ միշտ։ Ան կեանքի ամէն տարիքներուն՝ միշտ վերսկսած ճի՛գ մըն է։ Վերածնո՛ւնդ մըն է։
Պահանջուած ճիգը կրնայ աւելի սաստկանայ որոշ շրջաններուն մէջ, ինչպէս անձնականութեան կազմաւորման շրջանին՝ մանուկին եւ պատանիին մէջ։
Ողջախոհութիւնը ունի «աճումի օրէնք»ներ՝ որոնք կ՚անցնին անհատականութենէն եւ շատ յաճախ մեղքով դրոշմուած հանգրուաններէ։ Ողջախոհութիւնը կը ներկայացնէ նկրտում մը գերազանցօրէն անձնական, ան կ՚ենթադրէ նաեւ մշակութային ճի՛գ մը, քանի որ անձին կատարելութեան եւ նոյնինքն ընկերութեան բարգաւաճումին միջեւ գոյութիւն ունի «փոխադարձ ներքին կախեալութիւն» մը։ Ողջախոհութիւնը կ՚ենթադրէ յարգանքը անձին իրաւունքներուն եւ յատկապէս իրաւունքը կրթութեան, որ յարգէ բարոյական եւ հոգեւոր եզրերը մարդկային կեանքին։
Ողջախոհութիւնը բարոյական առաքինութիւն մըն է։ Ան նաեւ պարգեւն է Աստուծոյ, «շնորհք» է, պտուղ՝ հոգեկան գործին։ Ողջախոհութիւնը, որ առաքինութիւն մըն է, կը ծաղկի «բարեկամութեան» մէջ։ Ան ցոյց կու տայ աշակերտին ի՛նչպէս հետեւիլ եւ նմանիլ Անոր՝ որ մեզ ընտրեց իբր Իր յատուկ բարեկամները, Ինքզինք մեզի ամբողջովին տալէն ետք, մեզ մասնակից կ՚ընէ Իր աստուածային վիճակին։ Ողջախոհութիւնը խոստում է անմահութեա՛ն։ Ան կ՚արտայայտուի յատկապէս «բարեկամութեան» մէջ «մերձաւոր»ին հետ։ Հոգեւոր հաղորդութիւն է ան։
Ողջախոհութիւնը պէտք է անձերը որակաւորէ ըստ իրենց կեանքի տարբեր վիճակներուն, անոնցմէ ոմանք նուիրումի մէջ՝ ի՛նչ որ գերազանց կերպն է կատարելագործութեան եւ յանձնուելու Աստուծոյ՝ ամբողջ սրտով։ Արդարեւ մարդս կոչուած է ողջախոհութիւնը ապրելու եւ վայելելու ժուժկալութեան մէջ, ի՛նչ որ Աստուծմէ ընդունուելու վարժութիւն մըն է։ Ուստի իւրաքանչիւր անհատ պարտաւոր է իրար օգնելու այս մասին եւ քաջալերէ, մարդասիրութեան յատուկ գուրգուրանքի դրսեւորումով։
Ողջախոհութեան հակառակ են բղջախոհութիւնը, անհաւատարմութիւնը եւ բռնաբարումը։
Բղջախոհութիւնը, արդարեւ, անկարգ բաղձանք մը կամ խոտորած վայելք մըն է։ Անշուշտ որ արդար եւ մարդավայել ամէն հաճոյք, փափաք եւ վայելք ներհակ չէ ողջախոհութեան։
Եւ ահաւասիկ, այստեղ ալ կը տեսնուի չափաւորութեան կարեւորութիւն մարդկային արարքներուն մէջ։ Անկարգ եւ անչափ վայելքն է որ կը դատապարտուի, իսկ բնականոն, կարգին ամէն վայելք արդար է եւ բնական պահանջք։
Այս մարզին մէջ ճոխ կարգ ու կանոններով օժտուած է Եկեղեցին։ Արդարեւ Եկեղեցւոյ կարգ եւ կանոնը հաստատուած է չափաւորութեան վրայ՝ որը կարելի է ապահովել կարգապահութեա՛մբ։
Ամէն մարզի մէջ, միշտ հաւատարմութիւնը անհրաժեշտ է կարգ եւ կանոնը տեւականացնելու համար։ Սկզբունքի, օրէնքի, կարգապահութեան անհաւատարմութիւնը մեծապէս կը վնասէ մարդկային փոխյարաբերութիւնները եւ կը վիրաւորէ արժանապատուութիւնը՝ որուն նախապատճառն է՝ ողջախոհութիւնը։ Ողջախոհ, ինքնագիտակցութեան տէր «անձ»ը այն է՝ որ կը հնազանդի, կը հպատակի եւ հաւատարիմ կը մնայ տուեալ կանոններուն, օրէնքներուն եւ կարգապահութեան պահանջքներուն։ Ողջամիտ մարդը կատարելութեան ընթացքին մէջ բաւական յառաջացած «անձ»ն է, որ տիպար մըն է իր շուրջիններուն։
Ողջախոհութեամբ շարժող մարդը՝ հաւատարիմ է իր կոչումին, իր ստեղծագործութեան նպատակին եւ իր էութեան պատճառին։
Իսկ «բռնաբարում»ը՝ որ պղծումով բռնի անիրաւել եւ անարդար վարուիլ կը նշանակէ։ Եւ ահաւասիկ չափաւորութեան սկզբունքին բոլորովին հակառակ մոլութիւն մը։ Ուստի բռնաբարումը, ամէն մարզի մէջ, վնասարարութիւն է արդարութեան եւ մարդասիրութեան դէմ։
Բռնաբարումը խորապէս կը վիրաւորէ իւրաքանչիւր անձի յարգանքի, ազատութեան, ֆիլիքական եւ բարոյական ամբողջականութեան իրաւունքը։
Բռնաբարումը միշտ ներքնապէս յոռի արարք մըն է եւ մարդուս վրայ հետք մը կը թողու անոր կեանքին ամբողջ տեւողութեան։
Բռնաբարումը դեռ աւելի ծանր հետեւանքներու պատճառ կ՚ըլլայ եւ «վստահելի» կարծուած անձերու կողմէ կը գործադրուի, զոր օրինակ՝ ծնողներու եւ կամ դաստիարակներու կողմէ՝ իրենց վստահուած անչափահասներու եւ մանուկներու վրայ։
Կը տեսնուի, որ կարգ ու կանոնի հպատակիլ մարդս ազատ կ՚ընէ, ինքնավստահ եւ ողջախոհ։
Եւ ողջախոհութեան հիմն է՝ չափաւորութիւնը՝ որ կ՚ենթադրէ ինքնագիտակցութիւն…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Սեպտեմբեր 30, 2016, Իսթանպուլ