ԾԱՂԿԱԶԱՐԴԻ ԽՈՐՀՈՒՐԴԸ
Մեծ պահքի 40 օրերը կը հասնին ահաւասիկ իրենց լրումին։ Հայ Եկեղեցին կը բոլորէ 40 օրուայ պահեցողութեան շրջանը։ Այս շրջանը, ինչպէս յաճախ կը կրկնուի, ինքզինք զրկելու, հեռու պահելու շրջան մըն է աշխարհային շատ մը սովորութիւններէ, կերպով մը ընթացքը փոխելով կեանքին եւ ընդհանուր ապրելակերպին՝ գոնէ միջոցի մը համար։ Այս օրերը անցան նաեւ աղօթքով, բարեգործութեամբ, ներհայեցողութեամբ, ինքնաքննութեամբ, ապաշխարութեան անկե՛ղծ խոստովանութեամբ։
Յիսուս իր երկրային կեանքը կարճ ժամանակով ապրեցաւ եւ իր երեսուներեք տարուան վերջին երեք տարիները եղան քարոզչութեան, աւետարանչութեան, Աստուծոյ հետ մարդկութեան հաշտութեան ջանքերու տարիներ։ Յիսուս իր այս առաքելութեամբ աստուածային անհուն սիրոյ բարոյական սահմանները բացաւ մարդկութեան առջեւ՝ սիրոյ միացնելով գութ եւ ողորմութիւն՝ բժշկելով հիւանդները եւ մինչեւ իսկ մահացածներ վերստին կեանքի կոչելով։
Քարոզչութեան այդ շրջանին, Յիսուս, բացի իր աշակերտներէն եւ անմիջական հետեւորդներէն, կապ հաստատեց նաեւ ընտանիքներու հետ՝ անոնց ամէն մէկ անդամին հետ։ Եւ ահաւասիկ, այդ ընտանիքներէն էր՝ Ղազարոսի ընտանիքը, որոնց անդամներն էին՝ Ղազարոս ի՛նք եւ իր երկու քոյրերը՝ Մարիամ եւ Մարթա։
Յիսուս, հրեաներու Զատիկը՝ Պասեքը, որ հրեայ ժողովուրդին Եգիպտոսէն ազատագրման յիշատակի տօնն էր, տօնելու համար Սամարիայէն Երուսաղէմ կու գար իր աշակերտներուն ընկերակցութեամբ։ Պասեքի տօնը, ընդհանրապէս կը կատարուէր գարնանային գիշերահաւասարին անմիջապէս յաջորդող լիալուսնի օրը։ Այսպէս, ուրեմն, Յիսուս երբ հասաւ Բեթանիա, զինք դիմաւորեցին ծանօթներ, որոնք տեղեկացուցին իրեն, թէ՝ Մարիամի եւ Մարթայի եղբայրը Ղազարոս չորս օրէ ի վեր մեռած, եւ արդէն թաղուած է։
Յիսուս երբ լսեց ասիկա, անմիջապէս գնաց անոնց բնակարանը՝ հոն տեսնելու Ղազարոսի քոյրերը։ Երբ հասաւ տուն, տեսաւ որ ամէն ոք տխուր է եւ լաց ու կոծը կը տիրէ տան մէջ։ Եւ Յիսուս ի՛նքն ալ լացաւ եւ արցունք թափեց. (ՅՈՎՀ. ԺԱ 33)։
Թէեւ լացաւ Յիսուս մարդկայնօրէն, բայց Ան իր մէջ ունէր այն հաստատ համոզումը եւ վստահութիւնը՝ թէ կարողութիւն ունի աստուածային զօրութիւն ի գործ դնել եւ վերստին կեանքի կոչել մեռեալները եւ անշուշտ իր բարեկամը՝ Ղազարոսը, որ արդէն իսկ մեռա՛ծ եւ թաղուած էր չորս օրէ ի վեր։
Յիսուս հարցուց թէ ո՛ւր է թաղուած Ղազարոս։ Իր շուրջինները միայն, ըսին թէ ան չորս օրէ ի վեր մեռած է եւ թաղուած եւ արդէն իսկ սկսած է անոր մարմինը փտիլ, ապականիլ, ուստի եւ երթալու եւ տեսնելու կարիքը չկա՛յ։ Սակայն Յիսուս չընդունեց անոնց առարկութիւնը եւ հաստատամտօրէն յամառեցաւ իր ըսածին վրայ, պնդեց որ գերեզման պիտի երթայ՝ ուր թաղուած էր իր բարեկամը՝ Ղազարոսը։
Երբ գերեզման հասան եւ գլորեցին գերեզմանի քարը, Յիսուս, Ղազարոսին անունը տուաւ եւ ըսաւ. «Ղազարո՛ս, դո՜ւրս եկուր քու գերեզմանէն»։
Եւ ահաւասիկ, Ղազարոս, պատանքներու մէջ փաթթուած, յայտնուեցաւ գերեզմանին դուռը։
Զարմացած եւ հիացումով յափշտակուած ու մագնիսացած ներկաները, անմիջապէս քակեցին վերակենդանացած Ղազարոսին պատանքները։ Եւ այսպէս ան «նոր կեանք» ստացաւ՝ յարութի՛ւն առաւ։
Սիրելի՜ ընթերցող բարեկամներ, յարութեան այս հրա՛շքը բացառիկ հրաշք մըն է, որ Յիսուս գործեց իր քարոզութեան շրջանին։ Եւ այս հրաշքով Ան ապացուցանեց, որ Ի՛նք Աստուած է եւ Ի՛նք միայն կարողութիւն եւ իշխանութիւն ունի մեռեալները իրենց գերեզմանէն դուրս հանելու եւ վերստին նոր կեանք պարգեւելու՝ յարութիւն տալու անոնց։
Մինչ այդ մարդկութեան ամբողջ պատմութեան մէջ նման հրաշք մը արձանագրուած չէ։
Կ՚արժէ խորհիլ թէ՝ Յիսուս ինչո՞ւ կատարեց այդ հրաշքը։
Յիսուս կատարեց այդ հրաշքը, քանի որ որպէս արքայ եւ թագաւոր Իսրայէլի, յաջորդ օրը արքայավայել մուտք պիտի գործէր Երուսաղէմ՝ իբրեւ Հօր Աստուծոյ կողմէ առաքուած Մեսիա։
«Մեսիա», այսինքն Քրիստոս՝ անուն մը չէ, այլ տիտղոս մը, տառադարձումը յունարէն «Christos» բառին, որ հայերէնի մէջ կը նշանակէ՝ «օծեալ», «օծուած» եւ այսպէս թարգմանուած եւս կարելի է գտնել Նոր Կտակարանի մէջ։ Կը համապատասխանէ եբրայերէն «Մաշիա» տիտղոսին, որ հայերէնի մէջ եւս կը գործածուի «Մեսիա» ձեւով։ Արդարեւ, այս տիտղոսը կը տրուէր Իսրայէլի թագաւորներուն եւ քահանայապետներուն, որոնք կ՚օծուէին՝ Աստուծոյ ընտրութեան եւ իրենց յանձնուած պաշտօնին կամ առաքելութեան իբրեւ նշան։ Բայց հետզհետէ այդ տիտողսը գործածուեցաւ՝ նշելու համար Աստուծոյ ղրկելիք ապագայ Փրկիչ Թագաւորը՝ որուն գալուստը կ՚աւետէին շատ մը մարգարէներ եւ որուն ակնդէտ կը սպասէր եբրայեցի ժողովուրդը, ինչպէս կարելի է տեսնել Յիսուսի ժամանակներուն։
Նոր Կտակարանը կը վկայէ, թէ Յիսուս Ի՛նքն էր Քրիստոսը, Աստուծոյ Օծեալը, խոստացուած Փրկիչ Թագաւորը։ Ուստի Ա՛ն էր Տիրոջ Օծեալը։
Եւ ահաւասիկ Յիսուսի Երուսաղէմ մուտքը որպէս Քրիստոս՝ Մեսիա, հաստատուած է Ղազարոսի հրաշալի յարութեամբ, որ միայն կրնար կատարել Հօր Աստուծմէ առաքուած Օծեա՛լը։
Յիսուս իր աշակերտներուն հետ ուղղուեցաւ դէպի Երուսաղէմ. ճամբուն վրայ հաւաքուած էր խուռներամ բազմութիւն մը՝ ուր տօնական տրամադրութիւն մը կը տիրէր եւ Յիսուս մտաւ Երուսաղէմ ու տաճար գնաց՝ աղօթելո՛ւ։ Հոն տեսնելով, թէ ի՛նչ կը կատարուի, իր Հօրը Տան մէջ, սիրտը ճմլուեցաւ։ Աստուծոյ, Հօրը Տունը, որ աղօթքի տուն է, վաճառքի եւ առեւտուրի կեդրոնի էր վերածուած։
Ուստի դուրս հանեց այնտեղէն բոլոր առեւտրականները, աղաւնավաճառները եւ լումայափոխները՝ քանդեց անոնց սեղանները։
Եւ ահաւասիկ, Ծաղկազարդի ամենակարեւոր խորհուրդը այս իրողութեան մէջ կը կայանայ՝ Յիսուսի, Հօր Աստուծոյ Տունը՝ աղօթքի վայրը շահագործողներու նկատմամբ ցոյց տուած արդար զայրոյթը եւ պոռթկո՛ւմը։ Ուստի պէտք է դասեր քաղել Յիսուսի Երուսաղէմ մուտքէն եւ Տաճարի մէջ ցոյց տուած իրաւացի հակազդեցութենէն։ Յիսուսի Երուսաղէմ մուտքի այդ դէպքը տիպա՛ր մըն է հոգեւոր ծառայութեան բնոյթին, կազմաւորման եւ գործունէութեան։
Եկեղեցին ո՛չ առեւտուրի, ո՛չ վաճառքի վայր է, զայն շահագործել՝ Աստուծոյ հանդէպ, հաւատացեալներու հանդէպ ոտնձը-գութի՛ւն է…։
Յետոյ, իւրաքանչիւր հաւատացեալ պէտք է ընդունի որ ի՛նք «տաճա՛ր» մըն է եւ պէտք է միշտ պատրա՛ստ ըլլայ ներկայութիւնը վայելելու Յիսուսի՝ Տիրոջ Օծեալին, որ կրնայ այցելել եւ գուցէ Երուսաղէմի այդ ժամանակուան պէս եթէ գտնէ… խորհիլը անգամ կը տանջէ՜ միտքը, մա՛րդը…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Ապրիլ 1, 2017, Իսթանպուլ