ՅԱՐԱՏԵՒՈՒԹԵԱՆ ԵԶՐԸ
Կեանքի մէջ յաջողելու եւ մտադրուած նպատակի մը հասնելու համար անհրաժեշտ պայմաններ են՝ գիտութիւնը, աշխատութիւնը եւ կարգապահութիւնը, բայց յաջողութիւնը կատարեալ ըլլալու համար անհրաժեշտ է նաեւ այս երեք պայմաններու մէջ յարատեւութի՛ւնը։
Արդարեւ, յարատեւութիւնը պէտք չէ շփոթել անիմաստ ու անգիտակցաբար կատարուած կրկնութիւններու հետ՝ որոնք միայն անշարժութիւն եւ ամլութիւն կը պատճառեն, կը ձանձրացնեն թէ՛ ենթական, թէ՛ շուրջինները եւ անօգուտ, նոյնիսկ վնասակար զբաղումէ մը աւելին չեն ներկայացներ մարդկային կեանքին մէջ։
Մինչդեռ յարատեւութիւնը հաստատակամութեան եւ հաստատամտութեան որպէս խորհրդանիշ՝ կը զօրացնեն, կը քաջալերեն մարդը՝ որպէսզի հաստատ քայլերով, վստահութեամբ յառաջանայ եւ ի վերջոյ հասնի իր մտադրած նպատակին եւ յաջողութեամբ պսակուի իր արդա՛ր ջանքերուն հետեւանքով։
«Յարատեւութիւն»ը՝ իր լայն առումով, կը նշանակէ՝ շարունակեալ, տեւական ջանք, յամառ աշխատանք, չկասիլ, հաստատ կամքով յառաջանալ, առանց տեղի տալու, առանց ետ կենալու դժուարութիւններու, նեղութիւններու եւ արգելքներու դիմաց, հաստատ քայլերով, ինքնավստահ յառաջանալ դէպի տրուած նպատակ։
Ուստի յամառ աշխատանք կը պահանջէ յարատեւութիւնը, ի՛նչ որ զօրաւոր կամքի մը արդիւնքն է։
Մարդուս մտաւոր եւ հոգեւոր կեանքին մէջ մանաւանդ, կարեւոր դեր կը խաղայ յարատեւութեան ոգին։ Միտքը զարգացնելու համար, պայմա՛ն է սորվիլ, եւ սորվելու համար պէտք է յարատեւ կարդալ, դիտել, խորհրդածել, դատել եւ որոշել, թէ ո՛րն է ճշմարիտը, ո՛րն է օգտակարը, ո՛րն է բարին։ Նո՛յնն է պարագան նաեւ հոգեւոր կեանքին մէջ՝ հոգին ազնուացնելու համար պէտք է ջանք ընել՝ յարատեւ հոգ տանիլ անոր։ Այսինքն յարատեւութիւնը պայման է նաեւ հոգեւոր կատարելութեան համար, հոգեւոր յաջողութեան համար։ Այս իմաստով, յարատեւութիւնը կարեւոր դեր մը կը խաղայ մարդկային ամբողջ կեանքին մէջ։
Յարատեւութիւնը կարեւոր է նաեւ մարդուս հաւատքի կեանքին մէջ։ Արդարեւ Աստուծոյ մարդուն տուած «Հաւատք»ը ձրի պարգեւ մըն է։ Մարդ կրնայ կորսնցնել այս անգնահատելի պարգեւը։ Ուստի Պօղոս Առաքեալ կը զգուշացնէ Տիմոթէոսը երբ կ՚ըսէ. «Գեղեցիկ պայքար մղելով, պահպանէ՛ հաւատքդ եւ մաքուր խիղճդ։ Շատեր իրենց խղճին չանսալով՝ կորսնցուցին ու կործանեցին իրենց հաւատքը…» (Ա. ՏԻՄԹ. Ա 18-19)։ Հաւատքին մէջ ապրելու, աճելու եւ մինչեւ վերջ յարատեւելու համար, պարտաւոր է մարդ սնուցանել զայն Աստուծոյ Խօսքով։ Եւ պէտք է խնդրել, որ Տէրը աւելցնէ զայն։ Հաւատքը պէտք է յարատեւ գործէ սիրով, պաշտպանուի յոյսով եւ արմատանայ Եկեղեցւոյ հաւատով։ Հաւատքը կ՚աճի եւ կը կատարելագործուի յարատեւ հոգածութեամբ։
Ուստի, մարդուս պայքարը պէտք է դիմակալէ ի՛նչ որ ան կը նկատէ իբր «իր ձախողութիւնները եւ անյաջողութիւնները աղօթքին պահուն». վհատութիւնը՝ իր սրտի ցամքումին դիմաց, տխրութիւնը, որ ինքզինք լման չի նուիրեր Տիրոջ, քանի որ ինք ալ «հարուստ» է, «անկատարութենէ փրկուած՝ զօրաւոր է եւ անթերի՛». յուսախաբութիւնը, որ իր փափաքածը, ուզածը չէ ընդունած ըստ իր բաղձանքին, իր հպարտութեան խոցը, որ կ՚ընդվզի մեղաւորի իր անարժանութեան դիմաց. տարզգայութիւնը աղօթքին ձրիութեան դիմաց, եւ այլն։
Եզրակացութիւնը կ՚ըլլայ միշտ նոյնը՝ ուրեմն ի՞նչ բանի համար աղօթել։
Յաղթահարելու համար այս արգելքները, հա՛րկ է պայքար մղել՝ խոնարհութիւն, վստահութիւն եւ յարատեւութի՛ւն ձեռք ձգելու համար։
«Միշտ աղօթեցէ՛ք» (Ա. ԹԵՍ. Ե 17), «միշտ եւ ամէն առիթով գոհութիւն մատուցէ՛ք Հօր Աստուծոյ, մեր Տիրոջ Յիսուս Քրիստոսի անունով» (ԵՓՍ. Ե 20), «Ապրեցէ՛ք աղօթքին եւ պաղատանքներուն մէջ, մի՛շտ աղօթեցէք Հոգիով, անխոնջ հսկումով աղօթեցէ՛ք բոլոր սուրբերուն համար» (ԵՓՍ. Զ 18), կը պատուիրէ Պօղոս Առաքեալ։ Իսկ Եւագր Պոնտացի սապէս կ՚ըսէ. «Մեզի չէ՛ հրամայուած աշխատիլ, հսկել եւ յարատեւօրէն ծոմ պահել, մինչդեռ մեզի համար օրէ՛նք է անդադար, յարատեւ կերպով աղօթել»։ Եւ այս անխոնջ ու յարատեւ եռանդը կրնայ գալ միա՛յն սէրէն։
Մարդուս հոգեկան ծանրութեան եւ անոր ծուլութեան դէմ՝ աղօթքին պայքարը՝ վստահող եւ յարատեւող «խոնարհ սիրոյ» արդար պայքա՛րն է։
Այս անկեղծ ու արդար սէրը կը բանայ մարդուս սիրտը՝ հաւատքի եւ հաւատարմութեան լուսաւոր եւ կենդանարար հետեւեալ երեք ակներու իրողութեան վրայ։
ա) Աղօթքը՝ մի՛շտ կարելի է. Աստուծոյ ձեռքին մէջն է մարդուս ժամանակը։
Սուրբ Յովհան Ոսկեբերան կ՚ըսէ.
«Կարելի է նոյնիսկ շուկայի մէջ կամ մենաւոր պտոյտի մը ընթացքին յաճախակի, յարատեւ եւ երանդագին աղօթք մը արտասանել։ Նստած ձեր խանութին մէջ, առուծախի եւ մինչեւ իսկ կերակուր եփելու պահուն»։ Ուստի քրիստոնեային ժամանակը՝ Քրիստոսի ժամանա՛կն է, որ «մեզի հետ է ամէն օր եւ ամէնուրեք» (ՄԱՏԹ. ԻԸ 20)։
բ) Աղօթելը՝ «կենսական անհրաժեշտութիւն» մըն է։ Ուստի երբ մարդուս սիրտը հեռո՛ւ է Սուրբ Հոգիէն, այլապէս Ան ինչպէ՞ս կրնայ ըլլալ իր կեանքը։
«Ոչի՛նչ աղօթքէն աւելի կ՚արժէ. ան անկերալին կարելի կը դարձնէ, դիւրին՝ ի՛նչ որ դժուար է». կ՚ըսէ Սուրբ Ալփոնսոս Լիգուրի։
գ) «Աղօթք» եւ «քրիստոնեայ կեանք» անբաժանելի՛ են իրարմէ, քանի որ անոնք կախում ունին նոյն սէրէն եւ այն անձնուրացութենէն՝ որ սէրէն կը բխի։ Աղօթք եւ քրիստոնեայ կեանք՝ կախում ունին Հօր սիրոյ ծրագրին որդիական եւ սիրազեղ նոյն համակերպութենէն։ Ուստի Որոգինէս սապէս կ՚ըսէ աղօթքի յարատեւութեան վրայ խօսելով.
«Ան որ միացնէ աղօթքը գործերուն եւ գործերը աղօթքին՝ մի՛շտ կ՚աղօթէ, յարատեւ կ՚աղօթէ։ Միայն այսպէս մեզի համար գործադրելի կը դառնայ՝ յարատեւ, անդադար աղօթելու սկզբունքը»։
Ուստի «վերջնական յարատեւութեան շնորհք»ը եւ Հօր Աստուծոյ «վարձատրութիւն»ը կ՚ակնկալեն Եկեղեցւոյ զաւակները արդարօրէն՝ հաղորդութեան մէջ՝ Յիսուս Քրիստոսի հետ։
Վերջացնենք այն իմաստալից խօսքով, որ բացայայտ կերպով ցոյց կու տայ յարատեւութեան կարեւորութիւնը՝ նաեւ բնութեան մէջ։
Ժայռը ծակող ուժը ջուրին քանակութեան մէջ չէ՛, այլ՝ անոր վրայ շիթ առ շիթ թափող կաթիլներուն յարատեւութեանը մէ՛ջ…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Ապրիլ 19, 2017, Իսթանպուլ