ԲԱՐԻՔՆԵՐՈՎ ՇՐՋԱՊԱՏՈՒԻԼ ՍԱԿԱՅՆ ՉԱՆԴՐԱԴԱՌՆԱ՛Լ
Մարդիկ ընդհանրապէս անտարբեր են զիրենք շրջապատող գեղեցկութիւններուն եւ չե՛ն անդրադառնար բարիքներուն։
Եւ դարձեալ, մարդիկ սովորաբար չեն նկատեր այն ամբողջ գեղեցկութիւնները ու բարիքները՝ որոնցմով իրենք մշտապէս շըր-ջապատուած են։ Անոնք միայն կորսնցնելէ յետոյ կը սկսին արժէքը գնահատել զիրենք շրջապատող գեղեցկութիւններուն եւ բարիքներուն։ Մինչդեռ պէտք է զանոնք տեսնել մշտապէս՝ իրենց ներկայ վիճակներով։
Արդարեւ պէտք է օգտագործել բարիքները՝ որոնք մեզի տրուած են Աստուծոյ կողմէ որպէս շնորհներ։
Կը պատմուի, թէ ժլատ՝ ագահ մարդ մը իր ամբողջ ունեցուածքը դրամի կը դարձնէ եւ անով ձուլածոյ ոսկի կը գնէ եւ կը թաղէ պատի մը տակ։ Ամէն օր կու գայ, կը նայի եւ կը դիտէ հիացումով իր ոսկիները։
Մօտերը աշխատող մարդոցմէ մին կը տեսնէ, որ ան ամէն օր կու գայ ու նայի, կ՚երթայ եւ ոսկիները կը գողնայ։
Եւ երբ ագահ մարդը դարձեալ կու գայ եւ կը տեսնէ, թէ պարապ է ոսկիները պահած տեղը՝ վայ-վույ ընելով կը սկսի մազերը փետել։
Ճամբորդ մարդ մը կը տեսնէ ագահ մարդուն յուսահատ ու ցաւալի՜ վիճակը՝ կը հետաքրքրուի եւ կը հասկնայ եղելութիւնը եւ կ՚ըսէ. «Ի զուր կը տխրիս, ոսկիին տեղը քար մը դիր եւ ենթադրէ, որ անիկա ոսկի է, նոյն բանն է, քանի որ դուն չէիր օգտուեր ոսկիէն, միայն կը նայէիր»։
Սիրելի՜ ընթերցող բարեկամներ, այս առակը՝ որ Եզոբոսի առակներէն մէկն է, մեզի կը սորվեցնէ օգտուիլ մեր ունեցած արժէքներէն, շնորհներէն՝ նիւթական եւ բարոյական ամէն ստացուածքէ՝ զոր մեր սեփականութի՛ւնն է։
Արդարեւ, Աստուած կ՚ուզէ, որ մարդս չապրի միայն ինքն իրեն համար, այլ նաեւ իր նմանին օգնելու է իր կարողութեան ու տարողութեան չափով։ Մարդ ինք առողջ կրնայ ըլլալ, բայց եթէ ունի դրացի մը, մօտաւոր մը, ընկեր մը հիւանդ, պէտք է անոր օգնութեան հասնի։ Եւ եթէ ունի մերձաւոր մը, բարեկամ մը բանտարկեալ՝ պէտք է այցելութեանը երթայ, անոր բարոյապէս օգնելու, օգտակար ըլլալու համար։
Եւ ահաւասիկ, այն ժամանակ մարդ երկինքի մէջ կը ստանայ իր վարձքը աւելիով…։
Ուրիշ առիթներով ալ ըսած ենք՝ մարդ ստեղծուած է իրերօգնութեան կոչումով իր նմաններուն հետ։ Եւ այս իսկ պատճառով է, որ ամէն մարդ տարբեր յատկութիւններով, տարբեր կարողութիւններով եւ զատ զատ տարողութիւններով ստեղծուած է՝ իւրաքանչիւրը իր ունեցածէն տալու համար իր նմանին։
Եւ դարձեալ մարդիկ ստեղծուած են անկատար կարողութիւններով՝ ամէն անհատ ունի որոշ թերութիւններ, տկարութիւններ՝ որպէսզի իր նմաններուն օժտուած կարողութիւններով եւ զօրութիւններով, կարելի չափով անոնց օգնութեամբ կատարելագոր-ծըւի եւ զօրանայ, եւ փոխադարձաբար, ինքն ալ իր օժտուած առաւելութիւններով ուրիշներու պակասը լրացնէ, ամբողջացնէ, կատարելագործէ՛։
Դարձեալ կը պատմուի, թէ հարուստ մարդ մը կ՚ապրէր լեռներու մէջ։ Ան ունէր ոչխարներու մեծ հօտ եւ նոյնքան ընկերներ։ Ան երջանիկ կ՚ապրէր…։
Օր մը սակայն անոր պատահեցաւ մեծ աղէտ մը։
Անոր տունը գողեր մտան գիշեր մը եւ գողցան անոր բոլոր ոչխարները։ Երբ առաւօտ եղաւ, ան տեսաւ, որ ո՛չ մէկ ոչխար մնացած էր։ Եւ սկսաւ լալ։ Իր ամբողջ տարիներու աշխատանքը ապարդիւն էր մնացած, եւ ընտանիքը մէկ գիշերուան մէջ աղքատացաւ։
Եղելութիւնը լսուեցաւ ամբողջ շրջակայքը։
Անցաւ օր մը եւս եւ լուսաբացին ան ճամբու վրայ տեսաւ փոշիի ամպ մը՝ որ հետզհետէ կը մեծնար ու կը պատէր ամէն կողմ։ Քիչ յետոյ այդ փոշիի ամպին մէջ տեսաւ, որ մարդիկ կային։ Տեսածները իր ընկերներն էին։ Իր ընկերներէն ամէն մէկը կու գար ո՛չ թէ պարապ ձեռքով, այլ իւրաքանչիւրը ունէր ոչխար մը իր ձեռքին մէջ բռնած։ Տեսարանը ապշեցուցիչ էր՝ ամբողջ հօտ մը կու գար դէպի իրեն։
Երբ ընկերները հասան իր մօտ, ան հասկցաւ, թէ իր ընկերները եկեր են իրեն օգնելու…։
Այդ օրէն վերջ հարուստ մարդուն ոչխարներու հօտը կրկնապատկուեցաւ՝ դարձաւ մի քանի անգամ աւելի մեծ, քան նախկին հօտը։ Եւ ամէն առաւօտ, երբ ան դուրս կը հանէր իր հօտը՝ ան ուրախութեամբ եւ երախտագիտութեամբ կը յիշէր իր ընկերներուն աչքերը՝ որ գոհ կը փայլէին եւ որոնք փրկեցին իր ընտանիքին կեանքը։
Ահաւասիկ, սիրելինե՜ր, իրերօգնութեան, օգնութեամբ երջանկանալու եւ երջանկացնելու հրաշալի՜ օրինակ մը։ Ընկերներ իրեն օգնելով՝ երջանկացան եւ երջանկացուցին իրենց յուսահատ ընկերը։
Ուստի Յիսուս ըսաւ. «Աւելի երջանկաբեր է տալը, քան առնելը» (ԳՈՐԾ. Ի 35)։
Ինչպէս ըսինք, մարդս կոչուած է իր նմաններուն օգնելու՝ իրերօգնութեան եւ այն որ կու տայ՝ երջանիկ կ՚ըլլայ, իսկ այն որ կ՚առնէ, ան ալ երջանիկ կ՚ըլլայ եւ այս անգամ հերթը կու գայ իրեն՝ մէկ ուրիշին տալու՝ երջանկացնելով երջանկանալո՛ւ…։
Առանց սիրոյ պարտականութիւնը՝ մարդս կը դարձնէ դիւրագրգիռ եւ դիւրաբորբոք։
Ուրեմն օգնութեան մէջ անհրաժե՛շտ է սէրը։
Առանց սիրոյ պատասխանատուութիւնը՝ մարդս կը դարձնէ՝ անյարգալից։
Իսկ առանց սիրոյ արդարութիւնը մարդս կը դարձնէ՝ անողոք ու անգութ։ Արդարեւ սէ՛րն է, որ կը կազմաւորէ եւ կը կատարելագործէ արդարութիւնը։
Եւ արդարութիւնը իրերօգնութեան ամենէն էական իրողութիւնն է՝ մարդիկ արդարութեամբ իրարու կ՚օգնեն, թէ ոչ՝ օգնութիւնը որեւէ իմաստ չ՚ունենար եւ ապարդիւն կը մնայ։ Ամէն փոխյարաբերութեան կենսական տարրն է սէրը՝ որ առանց անոր անտանելի կ՚ըլլայ կեանքը, մանաւանդ հաւաքական կեանքը՝ ուր իւրաքանչիւր անհատ, կերպով մը, պատասխանատու է մէկ ուրիշին կեանքէն, էութենէն…։
Նոյնպէս, առանց սիրոյ ճշմարտութիւնն ալ որեւէ արժէք չի ներկայացներ եւ կը դառնայ մարդ՝ քննամո՛լ։
Առանց սիրոյ գիտութիւնը՝ մարդս կը դարձնէ մեծամիտ, ինքնահաւան եւ ինքն իրմով հպարտ՝ գոռո՛զ։
Ուստի մեծամիտ եւ ինքնամոլ մարդիկ զուրկ են իրերօգնութեան զգացումէն, քանի որ անոնց համար չկա՛յ իրենց «նման»ը, չկա՛յ «ուրիշ»ը եւ չկայ նաեւ իրենցմէ կարեւորը, իրաւացին ու ազատը…։
Առանց սիրոյ բարեկրթութիւնը՝ մարդս կը դարձնէ երկերես։ Երեւութապէս բարեկիրթ մարդիկ երբեք անկեղծ չեն կրնար ըլլալ եւ կեղծաւոր մարդը չի՛ կրնար օգնել իր նմանին, քանի որ ան չի բխիր սիրտէն, պարզապէս ցուցամոլութեան համար օգնել կը ձեւացնէ իր նմանին, ի՛նչ որ օգուտէ աւելի վնա՛ս կը պատճառէ…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Դեկտեմբեր 25, 2015, Իսթանպուլ
Հոգեմտաւոր
- 11/28/2024
- 11/28/2024