ԲԱՐԵԳՈՐԾՈՒԹԵԱՆ ՄԱՍԻՆ
Յակոբոս Տեառնեղբայր, իր ընդհանրական նամակին մէջ կ՚ըսէ. «Ինչպէս մարմինը առանց հոգիի մեռած է, այնպէս ալ հաւատքը առանց գործերու մեռած է» (ՅԱԿՈԲ. Բ 26)։ Եւ ինչպէս յաճախ կը կրկնենք, չի բաւեր բարիին մասին խորհիլ, բարին խօսիլ, այլ եւ մանաւա՛նդ պէտք է բարի գործել՝ մտածումը եւ խօսքը գործնականի վերածել։
Հաւատքն ալ նո՛յնն է քրիստոնեային համար։ Քրիստոնեայի հաւատքը արտայայտուած բարեպաշտութեան իր բոլոր դրսեւորումներով չի բաւեր, չ՚արդարացներ, եթէ այն գործի չի վերածուիր՝ քրիստոնէական բարի եւ անաչառ ու արդարադատ գործի, ի՛նչ որ կը հաստատէ Առաքեալին խօսքը. «Հօր Աստուծոյ համար անկեղծ եւ իսկական բարեպաշտութիւնը՝ կարօտութեան մէջ եղող որբերուն եւ այրիներուն այցելու եւ օգնական ըլլալն է, եւ աշխարհի մէջ ապրելով հանդերձ՝ ինքզինք անարատ պահելը» (ՅԱԿՈԲ. Ա 27)։
Իր ընդհանուր իմաստով «բարեգործութիւն»ը «բարի» գործ կատարել է։ Անշուշտ հոս ալ սա հարցը կը ծագի. ի՞նչ է «բարի»ն։
Բարեգործութիւնը, որպէս բարի գործ, մարդու գթութեան եւ ողորմածութեան դրսեւորումն է իր նմանին հանդէպ։ Այս մասին Առաքեալը կ՚ըսէ. «Մեզմէ իւրաքանչիւրը իր շուրջ եղողներուն հետ, իր մերձաւորներով պէտք է հետաքրքրուի՝ անոնց բարիքը խորհելով. անոնց հաւատքը ամրապնդելու համար» (ՀՌՈՄ. ԺԵ 2)։
Այս տողերէն կը հասկցուի, որ բարեգործութեան նպատակն է իր նմանին բարիք ապահովել։ Եւ մանաւանդ բարեգործութիւնը պէտք է անկեղծ ըլլայ, այսինքն առանց որեւէ ակնկալութեան, քանի որ բարիքի մէջ փոխադարձութիւն պէտք չէ ըլլայ։ Բարեգործութիւնը, այս իմաստով փոխադարձութեան հարց մը չէ, այլ անկեղծութեամբ՝ գթասիրտ ու գորովագին զգացումներով լեցուն սրտի մը արտայայտութիւնը։ Եւ այս իսկ պատճառով է որ Յակոբոս Տեառնեղբայր իր ընդհանրական նամակին մէջ կ՚ըսէ. «Հաւատքը մեռած է առանց գործերու» (ՅԱԿՈԲ. Բ 26)։
Բարին ալ պէ՛տք է գործէ։ Արդարեւ, ինչպէս հաւատքին, նոյնպէս բարիին պսակը գո՛րծն է։ Ան, որ իր սրտի հեզութեամբ եւ անկեղծութեամբ, իր ամբողջ ուժերը կը տրամադրէ եւ կը ծառայեցնէ իր նմանին բարօրութեան, ինքզինք կը յանձնէ աստուածային սիրոյ նախախնամութեան շնորհներուն։
Այսպիսի անձը, մեր երկրային փառքն ու պատիւը մոռցած, կ՚որոնէ Աստուծոյ ողորմութիւնը եւ շնորհը՝ մերժելով աշխարհը եւ աշխարհայինը, կը լեցուի Աստուծոյ սիրով եւ զԱստուած իրեն «բարեկամ» կը դարձնէ։
Արդարեւ ան սապէս կը մտածէ.
«Ով որ կ՚ուզէ աշխարհի բարեկամ ըլլալ, ինքզինք Աստուծոյ թշնամի կը դարձնէ» (ՅԱԿՈԲ. Դ 4)։ Ուստի աշխարհի եւ աշխարհայինի մօտենալով, մարդ կը հեռանայ երկնայինէն։
Բարերար եւ բարեգործ մարդը՝ որ բարին գործնականի կը վերածէ, հետզհետէ կը մօտենայ Աստուծոյ, քանի որ իր բարի գործերուն միջոցով Աստուծոյ մերձեցումը կը զգայ իրեն, ինչպէս եւ կ՚ըսէ Յակոբոս.
«Մօտեցէ՛ք Աստուծոյ, եւ Աստուած ինք պիտի մօտենայ ձեզի» (ՅԱԿՈԲ. Դ 8)։ Ուստի, ան որ Տիրոջ օրհնութեանը մասնակից կը դառնայ՝ երջանիկ կը զգայ ինքզինք։
Բարեգործութիւնը ճրագի կը նմանի, որ լոյս կը սփռէ ամէնուն, ամէնուր, իսկ այդ լոյսի շարափներէն՝ ճառագայթներէն կը ջերմանան շատեր։ Ուրեմն մէկ բարեգործ շատերու բարիք կը գործէ՝ ուղղակի կամ անուղղակի կերպով. բարեգործութիւնը կը տարածուի եւ կը ծաւալի անձերուն մէջ՝ ծովու ալիքներու նման։
Ուրեմն երանի՜ բարեգործերուն։
Երանի՜ անոնց, որովհետեւ անոնք պիտի բերկրեն ու պիտի ցնծան մշտնջենաւորապէս։
Եւ ո՜րքան իրաւացի է Առաքեալը երբ կ՚ըսէ. «Մի՛ մոռնաք բարեգործութիւն ընել» (ԵԲՐ. ԺԳ 16)։ Բարեգործութիւնն է, որ մարդուս ստեղծագործութեամբ իսկ տրուած կոչումին կը պատասխանէ, մարդկային արժանաւորութիւնը եւ արժանապատուութիւնը կը պահպանէ, միշտ վե՛ր կը բռնէ։
Ուրեմն տեսնենք, թէ ի՞նչ կը պատահի, երբ Աստուծոյ տուած բարիքները չեն օգտագործեր մարդիկ։ Յովսէփ Աւ. Քահանայ Յակոբեան կը պատմէ հետեւեալ առակը.
«Ագահ, կծծի մարդ մը իր ամբողջ ունեցածը դրամի վերածեց եւ թափծու, յուլածոյ ոսկի գնեց եւ թաղեց պատի մը տակ։
«Ամէն օր կու գար կը նայէր ու կ՚երթար։
«Մօտակայ տեղ մը աշխատող մարդոցմէ մէկը տեսաւ, որ այդ մարդը ամէն օր կու գայ-կ՚երթայ, մտածել սկսաւ, թէ ինչ է այդ պատահածը՝ թէ արդեօք ոսկին գողցա՞ծ է ան։ Երբ ագահ մարդը եկաւ, տեսաւ որ պարապ է տեղը, վա՛յերու մատնուեցաւ եւ ափսոսանքի մէջ՝ սկսաւ մազերը փետել, փրցնել։
«Այնտեղէն անցնող մարդ մը տեսաւ անոր յուսահատութիւնը, եղելութիւնը լսեց եւ ըսաւ.- Ի զուր կը տխրիս. ոսկիին տեղ քար մը դիր եւ երեւակայէ, թէ ոսկի է, քանի որ դուն անկէ չէիր օգտագործուեր, տարբերութիւն չ՚ըներ, թէ ան ոսկի է կամ քար։
«Առակը ցոյց կու տայ, թէ՝ ունեցածը երբ չ՚օգտագործուիր, ապա ուրեմն անիկա ո՛չինչ կ՚արժէ։
«Ուրեմն, Աստուած կ՚ուզէ, որ դուն չապրիս միայն քեզի համար, այլ նաեւ քու նմանին օգնելու, հիւանդին օգնութեան հասնելու, բանտարկեալին այցելութեան երթալու համար, այն ժամանակ երկինքի մէջ քու վարձքը կը ստանաս աւելիով»։
Ուստի կեանքի մէջ ո՛չ մէկ բան ի զուր կ՚անցնի։ Ինչ բարի գործ որ կ՚ընէք, ի զուր չ՚անցնիր եւ անպայման կը հասնի իր նպատակին։ Անկախ ամէն բանէ, բարեգործութիւն ըրէք, քանի որ անիկա է Աստուծոյ հաճելի եւ ընդունելի։
Աշխարհի վրայ ամէն ինչ ժամանակաւոր է եւ անցողական, մարդուս գործն է որ անմա՛հ է եւ մնայուն։ Ուրեմն ան որ կ՚ուզէ «անմահ» ըլլալ, ապրիլ յաւիտեան, պէտք է բարի ըլլան, բայց չի՛ բաւեր «բարի» ըլլալ. այլ՝ բարեգործ, այսինքն բարին վերածել գործի, աշխատանքի արդիւնքի եւ օգտակարութեան մարդկութեան։
Ուրեմն պէ՛տք է բարեգործել հաւատքով եւ անկեղծութեամբ. ո՛չ թէ «բարի երեւիլ», այլ՝ «բարիք գործել», օգտակար ըլլալ եւ ո՛չ ինքնակեդրոն եւ ինքնահաճ…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Յուլիս 28, 2016, Իսթանպուլ