ՄԱՐԴՈՒՆ ՍԿԶԲՆԱԿԱՆ ԿՈՉՈՒՄԸ
Մարդուն սկզբնական կոչումն է՝ գործակից ըլլալ Աստուծոյ՝ երկրի վրայ հաստատելու համար երկինքի թագաւորութիւնը, ինչպէս կ՚ըսէ Պօղոս Առաքեալ. «Քանի որ մենք պարզապէս Աստուծոյ գործակիցներն ենք. դուք Աստուծո՛յ անդաստանն էք եւ Աստուծոյ շինութիւնը, եւ ո՛չ թէ մերը» (Ա ԿՈՐՆԹ. Գ 9)։ Ուստի, մարդ, իր Արարիչին անհուն սիրոյն եւ շնորհած բարիքներուն փոխարէն պարտաւոր է բոլոր սրտով զԱյն սիրել, պաշտել, փառաբանել, կամքը կատարել եւ գոհութիւն տալ, գոյութեանը պատճառ՝ Աստուծոյ գոհութիւն յայտնել։ Առաջին օրէն երբ Աստուած ստեղծեց մարդը, սկսաւ խօսիլ անոր հետ եւ յարաբերուիլ։
Ահաւասիկ Աստուծոյ՝ մարդուն հետ այս յարաբերումը Հայրական ճշմարիտ եւ անկեղծ սիրոյ արդիւնք է։ Աստուած իր սիրոյ հովանիին տակ առած է մարդը։
Եւ սակայն Ադամ, Աստուծոյ բոլոր շնորհները եւ բարիքները վայելելով հանդերձ՝ անհնազանդ գտնուեցաւ իր Արարիչին՝ Հօր եւ չկրցաւ տէրը ըլլալ իր սկզբնական աստուածատուր կոչումին եւ կատարել իր պարտականութիւնը՝ որ տրուեցաւ իրեն ստեղծագործութենէն եւ արարչութենէն իսկ։
Ադամ եւ Եւա իրենց գործած սխալին, այսինքն յանցանքին պատճառով կորսնցուցին իրենց փառքն ու սրբութիւնը։ Մեղքը ապականեց զիրենք եւ մերկացուց սրբութենէն, որով չկրցան Աստուծոյ սրբութեան առջեւ կայնիլ եւ ջանացին ծածկուիլ թզենիի տերեւներով։
Հպարտութեան եւ անհնազանդութեան մեղքին պատճառով անարժան դարձան դրախտի վայելչութեան եւ զրկուեցան անկէ։ Արդարեւ, մարդուն նախանձորդ թշնամին՝ չար սատանան բանսարկու է եւ ստախօս։
Բայց ո՞վ է սատանան, ամէն չարիքի ստեղծիչը։
Սատանան նախապէս կը կոչուէր Արուսեակ եւ երկինքի հրեշտակներուն մէջ բարձր դիրք եւ պատիւ կը վայելէր։ Ան հպարտանալով ուզեց իր դիրքը եւ աթոռը հաւասարացնել Աստուծոյ եւ ապստամբեցաւ իր Արարիչին դէմ, եւ այդ պատճառով Աստուած զայն վար ձգեց իր բարձրութենէն, պատժեց նաեւ անոր հետեւող չար հրեշտակները՝ դատապարտելով զանոնք յաւիտենական տանջանքի։ Այնուհետեւ սատանան իր բոլոր սադրանքները ի գործ դրաւ Աստուծոյ արարածները մոլորեցնելու։ Իսկ երբ Ադամ ստեղծուեցաւ եւ փառքով ու պատուով պսակուելով Աստուծոյ ձեռակերտ գործերուն վրայ իշխան կարգուեցաւ, սատանան նախանձեցաւ անոր եւ որոգայթի մէջ ձգեց զայն իր ստախօսութեամբը, որպէսզի մարդը մոլորեցնելով խափանէր Աստուծոյ ստեղծագործութեան ընդհանուր եւ յաւիտենական ծրագիրը եւ արգելք ըլլար երկինքի արքայութեան երկրի վրայ հաստատութեան եւ իշխանացման։
Եւ Աստուած հայրական սիրով պատժեց Ադամը եւ Եւան՝ զանոնք ապաշխարութեան հրաւիրելու եւ ապա թողութիւն շնորհելու համար։ Աստուած զանոնք դրախտէն դուրս հանեց, որպէսզի անոնք կենաց ծառէն ուտելով չանմահացնէին իրենց ապականեալ մարմինը եւ սատանայի նման առյաւէտ մեղաւոր վիճակի մէջ մնալով չդատապարտըուէին յաւիտենական տանջանքի։
Մարդը իր ապականեալ մարմինով այլեւս չէր կրնար իր Արարիչին Սրբութեան առջեւ ներկայանալ։
Ուստի Աստուած մարդուն հոգին յաւիտենական տանջանքէ ազատելու համար անոր հողեղէն ապականեալ մարմինը մահուան դատապարտեց, որպէսզի զայն վերստին նորոգէր իր միածին Որդւոյն կատարելիք փրկագործութեան խորհրդով եւ ապա իր առջեւ կայնեցնէր սուրբ եւ անարատ վիճակով։ Մինչդեռ Ադամ իր մեղանչումէն առաջ իշխան էր Եդեմի պարտէզին մէջ եւ միշտ կ՚արժանանար Աստուծոյ ենթակայ երանաւէտ տեսութեան։ Երկրի բոլոր անասունները՝ կենդանիները, մեծ կամ պզտիկ իրեն հնազանդ էին եւ անոնց իւրաքանչիւրին անունը դրած էր։ Ինք եւ իր կինը անհո՜ւն երջանկութեան մէջ էին եւ կը վայելէին դրախտին փափկութիւնը՝ փառաւորելով զԱստուած։
Եւ Ադամին մեղանչումին պատճառով երկիրը անիծուեցաւ։
Երկրի վրայ փուշ եւ տատասկ բուսաւ եւ ամբողջովին անոնցմով պատուեցաւ։ Աստուած երկիրը փուշով եւ տատասկով պատեց, որպէսզի Ադամ ճակտի քրտինքով հողը մաքրէր եւ մշակէր, իր հացը ապահովելու համար։
Նաեւ երկրի կենդանիները հեռացան իր քովէն։
Տքնաջան աշխատանքով կրցաւ կարգ մը կենդանիները ընտելացնել՝ անոնց պահպանութիւնը եւ ապրուստին հոգը եւ խնամքը իր վրան առնելով։ Ադամին եւ իր կնոջ՝ Եւային կեանքը դժուարացաւ, դժուարացան շատ աշխատանքներ, եւ ապրուստը դառնացաւ եւ յաճախակի հիւանդութիւններ, ախտեր, ցաւեր, վտանգներ, վախեր եւ տեսակ տեսակ փորձանքներ անպակաս եղան իրենց վրայ։
Աստուած թէեւ Ադամը եւ Եւան դրախտէն դուրս վռնտեց, սակայն իր ողորմութիւնը եւ սէրը չկտրեց անոնց նկատմամբ։ Ադամին եւ Եւային կաշիէ հանդերձներ շինելով հագցուց։
Այս կերպով, Աստուած դարձեալ իր հոգածութեան տակ առաւ զանոնք եւ իր տեղացուցած անձրեւներով ոռոգեց երկիրը, որպէսզի Ադամ անոր վրայ աշխատէր եւ կարենար հոգալ իր ապրուստը։ Նաեւ յայտնեց իրենց, թէ Եւայի սերունդէն պիտի ծնէր աշխարհի Փրկիչը, որ պիտի ջախջախէր բանսարկու օձին՝ սատանային գլուխը եւ ազատէր զիրենք մեղքի կապանքէն։ Եւ Ադամէն ետք, Աստուած յայտնուեցաւ Աբելին՝ ընդունելով անոր պատարագը։ Սիրալիր յարաբերութիւն ունեցաւ Ենովք նահապետին հետ եւ զայն երկրէ երկինք փոխադրեց, ինչպէս կը վկայէ Սուրբ Գիրքը. (ԾՆՆԴ. Ե 24)։
Ուխտ ըրաւ նաեւ Նոյ նահապետին հետ եւ խոստացաւ մարդկային ցեղը պահել ու երկրին տալ իր արգասաւորութիւնը։
Աստուած ուխտ ըրաւ իր Աբրահամ նահապետին հետ. օրհնեց զայն եւ խոստացաւ անոր սերունդովը օրհնել երկրի բոլոր ազգերը։ Իր ուխտը վերահաստատեց Իսահակի եւ Յակոբի հետ։
Քորեր լերան վրայ այրող մորենիով յայտ-նըւեցաւ նաեւ Մովսէսի եւ խօսեցաւ անոր իր կատարելիք մեծամեծ գործերուն մասին։ Աստուած, Աբրահամին հետ իր կատարած ուխտը վերանորոգեց Իսրայէլի որդիներուն հետ եւ խոստացաւ Իրեն «սեփական ժողովուրդ»ը ընել զանոնք։
Աստուած, հետագային իր յարաբերութիւնները եւ յայտնութիւնները շարունակեց Իսրայէլի ազգին մարգարէներուն հետ եւ անոնց միջոցաւ հաղորդեց իր պատգամները։
Աստուած իր ծառաներուն եւ մարգարէներուն հետ խօսեցաւ զանազան միջոցներով, զոր օրինակ՝ երազով, տեսիլքով, իր հրեշտակները անոնց քով ղրկելով, հրաշքներ կատարելով եւ բազմաթիւ նշաններ ցոյց տալով։
Անապատին մէջ Սինա լեռնէն բարձր ձայնով խօսեցաւ Իսրայէլի ժողովուրդին։ Սամուէլ մանուկին հետ խօսեցաւ Հեղի քահանան յանդիմանելու եւ զգաստացնելու համար։ Եղիա մարգարէի աղօթքով երկինքէն կրակ իջեցուց, իրեն մատուցուած զոհը այրեց եւ ապա անձրեւ ղրկեց եւ յայտնեց իր զօրութիւնը։
Ուստի, Աստուած իր սուրբ մարդիկը եւ մարգարէները ներշնչեց Սուրբ Հոգիով, անոնց բերնով տուաւ իր պատգամները եւ յայտնեց իր ծրագիրը։
Աստուծոյ «ծրագիր»ն էր՝ իր Միածին Որդին աշխարհ ղրկել եւ անոր պատարագումով եւ արեան հեղումով սրբել մարդ արարածին մեղքը, վերականգնել մարդը՝ տալով անոր իր նախկին սրբութիւնը եւ վերահաստատել երկինքի արքայութիւնը երկրի վրայ։
Ուստի, Աստուած իր ծրագիրը նախ յայտնեց Ադամին եւ խոստացաւ վերանորոգել զայն եւ հաստատել անոր որդեգրութիւնը։ Նոյնպէս իր այս ծրագիրը յայտնեց Աբրահամ, Իսահակ եւ Յակոբ նահապետներուն ալ եւ ուխտ ըրաւ անոնց հետ։ Օրհնեց զանոնք եւ խոստացաւ անոնց սերունդը եւս օրհնել, բազմացնել, զօրաւոր ազգ մը դարձնել ու երկրի վրայ բոլոր ազգերու մէջէն զանոնք իրեն համար «սեփական ժողովուրդ» ընտրել եւ «գործակից» դարձնել իր ստեղծագործութեան ժամանակ հաստատուած սուրբ ծրագրի գործակցութեան եւ գործադրութեան համար։
Եւ ահաւասիկ, մարդ կոչուած է Աստուծոյ ստեղծագործութեան ընդհանուր ծրագրին գործակցութեան՝ որ հեզհետէ կը կատարելագործուի։ Այս իմաստով չէ վերջացած «ստեղծագործութեան շրջան»ը, կը տեւէ մինչեւ կատարելագործութիւնը «ծրագրի»ն…։
ՄԱՇՏՈՑ ՔԱՀԱՆԱՅ ԳԱԼՓԱՔՃԵԱՆ
Մարտ 20, 2017, Իսթանպուլ